För mycket transparent :S

Lorelie

Trådstartare
Har gjort om en hemsida och har iframes på den, översta lagret är genomskinligt för att bakgrunden ska synas igenom, men på en del ställen blev det lite för bra :smirk: På en del bilder som ligger på sidan lyser den lila bakgrunden igenom bilderna, dvs genom hela sidan. Det är ju mindre snyggt med lila fläckar...
Vad gör man åt det?

http://www.aramennoc.se/kreles
 
Sv: För mycket transparent :S

Kan inte se vad det är du menar, kan du ta en printscreen...
 
Sv: För mycket transparent :S

Det tog ett tag innan jag såg vad du menade men det syns tydligt på bilden från utställningen på sidan "om honom". Tyvärr vet jag inte vad man gör åt det... Försöker hålla min hemsida så enkel som möjligt för annars klarar jag inte av den :o
 
Sv: För mycket transparent :S

Jag har lite svårt att förstå varför bilderna skulle påverkas av att din bakgrund är genomskinlig. Bilderna måste ju ha transparenta fläckar för att det ska bli så som du beskriver det.

Kan spontant inte komma på någon lösning på problemet annat än att se över dina bilder.

Dock kikade jag lite i din kod och undrar hur du har gått tillväga för att få en transparent bakgrund.

För transparent iframe föreslår jag att du använder den här koden på index-sidan:
<iframe src="index2.html" name="index2" width="800" height="438" frameborder="0" style="position:absolute; left:10%; top:10%"
allowtransparency="true"></iframe>

Och sedan i css-filen för undersidorna skriver
<!--body{background-color:transparent}-->

Jag vet inte om det löser ditt problem. Dessutom fungerar inte transparent iframe i alla webbläsare (antar jag), men det lär filter å andra sidan inte heller göra.
 
Sv: För mycket transparent :S

Dasjenka skrev:
Jag har lite svårt att förstå varför bilderna skulle påverkas av att din bakgrund är genomskinlig. Bilderna måste ju ha transparenta fläckar för att det ska bli så som du beskriver det.
.
Inte jag heller... det är ju vanliga .jpg-bilder...

Dasjenka skrev:
.

Kan spontant inte komma på någon lösning på problemet annat än att se över dina bilder.

.
Det är .jpg allihop



Dasjenka skrev:
.


Dock kikade jag lite i din kod och undrar hur du har gått tillväga för att få en transparent bakgrund.

För transparent iframe föreslår jag att du använder den här koden på index-sidan:
<iframe src="index2.html" name="index2" width="800" height="438" frameborder="0" style="position:absolute; left:10%; top:10%"
allowtransparency="true"></iframe>
.

Ska prova

Dasjenka skrev:
.

Och sedan i css-filen för undersidorna skriver
<!--body{background-color:transparent}-->

.

Har för mig att jag har det
 
Sv: För mycket transparent :S

Titta på bilden som är på sidan om Kreles



Edit: Finns inget att se längre, det ordnade sig :D
 
Senast ändrad:
Sv: För mycket transparent :S

För transparent iframe föreslår jag att du använder den här koden på index-sidan:
<iframe src="index2.html" name="index2" width="800" height="438" frameborder="0" style="position:absolute; left:10%; top:10%"
allowtransparency="true"></iframe>


Det funkade!
Tack för hjälpen :D :bow:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 772
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 862
Senast: Mitra
·
Utrustning Vi skulle köpa ny sadel till Kreles. Första vi hade hemma låg bra, men den var ojämn i stoppningen :crazy: Så den fick åka tillbaka...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Lorelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp