För mycket mineraler?!

Segelflygarinnan

Trådstartare
Hittade min lillkille (2-årig quarter) i stallgången nyss. Konstaterat att det enda som att fått i sig är 6-7dl mineraler! Hur påverkas han av det? Är det farligt? Bör jag och longera honom på en gång?
Jag är till på köpet rejält bakis - toppen!! :p

Sv: För mycket mineraler?!

Är det bara rena mineraler så borde det inte hända något. Givetvis ska du ha koll på honom men longera är helt onödigt. Bättre isåfall att ta en promenad på 15-30 minuter om du är orolig. Det som händer är att han inte behöver ha några mineraler alls på några dagar eftersom vissa mineraler lagras i kroppen. Räkna ut hur många dagar han har ätit för ungefär och ge honom inga förrens den tiden har gått.

Sv: För mycket mineraler?!

Det är ingen fara. Jag har en vän som åkte på semester o en tjej skulle fodra hennes häst, hon tog fel så hästen fick 1 kg mineraler om dagen i typ 4 dagar. Det hände ingenting alls.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 596
Senast: Sassy
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?