För lång?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lidd

Hej!jag har en shettis som är ca 102cm i mkh.och jag är 12år och är ca 149cm lång och väger ca 41kg.är jag för lång och väger jag för mycket?:confused:

Sv: För lång?

Det beror lite på vilket sätt du rider på. Rider du bara runt lite i skogen i lugnare tempo eller hårdtränar du hoppning?

för tung är du inte, shettisar är starka för sin storlek. Men för lång låter du, har du ingen bild ?

Tycker också att du låter för lång, kanske för tung...
Du är ju nästan 50 cm längre än shettisen i mankhöjd, så...

Shettisen är ju som sagt väldigt stark , om du inte rider så hårt är det säkert okej. Bara det inte känns svajigt eller allt för litet så tror jag att det funkar. Men om du har möjlighet skulle du kanske rida en b- eller liten c-ponny istället ? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
327
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 733
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 083
Hästmänniskan Är jag för stor för d-ponny?? Är ca 172 och väger ca 68 kg.
Svar
13
· Visningar
1 277
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama