För lång?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Linnea_

Trådstartare
Hej! Jag skulle gärna vilja ha råd av er, är jag för lång för min foderponny? Hon är 24 (men i gott hull, bra hälsa och grundkondition), korsning av diverse okända raser, att hon har islandshäst syns dock tydligt. Jag rider nästan bara barbacka just nu, men har bra balans. Jag är 1.57 lång, väger ca 40-45 kg och Tyra är 1.20-1.25 i mankhöjd. Oftast blir det så att jag rider henne 1 gång i veckan, har en annan tjej som är lagom som rider en gång i veckan och tränar henne från marken en gång i veckan. :) Så vad tycker ni, borde jag ge upp ridningen på henne nästan helt är är det ok? :confused:
 
Senast ändrad:
Sv: För lång?

Det låter inte som du är varken för lång eller för tung för ponnyn. Hur vältränad hästen är spelar förstås roll för vad hon ska bära, men du är ju lätt som en fjäder. Var inte orolig. Fortsätt du lugnt att rida ponnyn. Du rider ju dessutom bara en dag i veckan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: warg
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 023
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp