för lång? *bild*

Sv: för lång? *bild*

hopap upp barbacka utan stigbyglar istället :P
 
Sv: för lång? *bild*

är jag för lång för min medryttarhäst? jag är ca 165 cm lång och hon är ungefär 137 cm tror ja. jag känner inte att jag får dålig balans på henne, men jag kanske är för lång ändå? :crazy: slänger in en bild, så får ni säga vad ni tycker! :)
http://s129.photobucket.com/albums/p205/tjohej3/?action=view&current=P1000433.jpg
tacksam för svar! :D

Jag tycker inte att du ser jättelång ut eller helt för stor. Iallafall med benen. Men överkroppen ser längre ut. Tycker dock inte att ni ser oproportionerliga ut. Om du inte känner dig stor så.

Jag är 170 och känner mig stor på hästar som är 155-160 cm och vill helst sitta på bjässar. Så det är väldigt olika! ;)
 
Sv: för lång? *bild*

Jag tycker inte alls du är för lång för hästen! Man brukar känna det ganska bra själv. Blir hästens balans dålig eller om hästen inte är lika villig att gå fram pga ryttarens tyngd, då borde man fundera på att byta upp sig en häststorlek eller två, men jag tycker att du och din medryttarponny ser lagoma ut! :)

Jag rider kompisens ponny ibland, jag är 1.78 och ponnyn är 1.42 :p Iofs är hon ganska grov och har massa muskler men det går hur fint som helst :D
 
Sv: för lång? *bild*

ser ju inte helt tokigt ut med sadel & så, men kan tänka mig att om du rider barbacka så hänger dina ben ganska lång ner...?

men det funkar väll! prata med ägaren om du känner dig osäker :)
 
Sv: för lång? *bild*

jag tycker inte man ska gå efter om benen hänger långt ner eller inte, för om man rider en stor häst av ädlare typ, så är ju magen mindre och det ser ut som att benen är "längre".
Jag tycker inte alls att du ser för lång ut, utan snarare åt det normala hållet. :D
 
Sv: för lång? *bild*

va bra att ni inte tycker att jag ser så mkt för lång ut iaf :D jag rider kanske med lite kortare stigbyglar än jag skulle gjort på storhästar, just eftersom jag tycker att mina fötter hamnar lite för långt ner. menmen ^^
 
Sv: för lång? *bild*

Jag tycker inte du ser förlång ut iaf ... :D
 
Sv: för lång? *bild*

Jag tycker inte heller du ser för lång ut. Och har du ridit ponnyn ett tag har ni ju båda långsamt vänjt er vid din längd o känns det inte vingligt är det ju inga problem. :)
 
Sv: för lång? *bild*

Jag tycker inte heller du ser för lång ut. Och har du ridit ponnyn ett tag har ni ju båda långsamt vänjt er vid din längd o känns det inte vingligt är det ju inga problem. :)

jo, precis. jag har ridit henne i ca ett år nu. och jag har ridit ganska mkt på islandhästar också, så jag är ganska van vid små hästar :p
 
Sv: för lång? *bild*

ja, det är hon ju :D va kul att ni inte tycker ja ser för lång ut!
 
Sv: för lång? *bild*

det ser ju inte så där jätte mkt fel ut... behöver nog inte oroa dig:p
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 957
Senast: kolblakkur
·
Övr. Katt Ja, detta är kanske den mest onödiga tråden på hela Bukefalos, men jag kan inte låta bli. :o Jag har sedan jag blivit med mina två...
Svar
15
· Visningar
2 122
Senast: Asko
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 107
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 711
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp