För korta pannband?

O

Onion

Vet att jag nån gång hört att islandshästar har väldigt breda pannor och att pannremmar ofta kniper bakom öronen på dem.
Ska beställa ett vanligt träns över internet och tänkte kolla vad ni har för erfarenheter av vanliga träns med pannband och hur det passar era hästar?

Sv: För korta pannband?

Har ett cob-träns , där jag fick ta bort pannbandet. Men det kan också bero på att hela tränset var lite litet till min häst.

Har aldrig använt pannband, de flesta passar inte.

Använder inte heller pannband på min häst. Har storlek cob i nått träns och ett träns från island. Behöver inget pannband på henne, det är mest i vägen under hennes tjocka lugg.

Liknande trådar

Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
693
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 991
Senast: Kajsalisa
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka