För kallt?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ryttare_gbg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 919
R

Ryttare_gbg

Jag kan inte så mycket om hundar så därför undrar jag om det är för kallt för en hund att bada i en sjö, med normal temperatur/djup/storlek nu?

Sv: För kallt?

Beror på hunden! Både som individ men främst rasen.
Vissa fryser för inget, andra badar med glädje året runt och kan simma mellan isblock och apportera sjöfågel.

beror ju på vad det är för hund kanske??!:idea: min tollare går inte i vattnet om hon tycker det är alldeles för kallt, och är det inte varmt ute har jag alltid med en handduk så man kan torka lite torrt, men rasen är oxå byggd för att tåla lite kyligt vatten. men annars använd sunt förnuft, du kan ju aldrig tvinga i en hund som tycker det är för kallt eller inte vill, min svågers hund får du snarare släpa upp ur vattnet jämt!!:p oavsett väder:rofl: hon var nog säl i sitt förra liv haha..

Vad är det för hund?

Min golden har badat idag och bryter gärna upp isen även på vintrarna för att kunna plaska runt lite. Men så är det en ras med vattenpassion också.. :D

Beror ju på hur waterproof hunden är! :D en "vattenhund" som har tjock newfoundlandpäls fryser ju nästan aldrig i vattnet medans en liten hund med tunn, icke vattentät päls såklart kommer frysa! Men om hunden vill bada så fryser den väl oftast inte :) Däremot ska man ju inte tvinga hunden att bada men det fattar väl alla:banana:

Min riesen-tik badar året runt..
Hon är precis badgalen,jag kanske inte åker och letar badplatser i december,men går vi förbi nån sjö,då hoppar hon gladeligen i..
Men jag brukar neka henne om det är svinkallt ute,så hon inte fryser till is innan vi är hemma!

Min Beauceronhanne badade sitt första utebad i sjö, på Julafton då han var 10 veckor gammal! Skitkul tyckte han och har sedan dess varit en badälskare av enorma mått! Givetvis får man vara beredd om det är jättekallt i luft och vatten och hunden blir helt genomblöt. Annars tycker jag det bara är att bada på, om hunden vill och den sen slipper vara blöt och kall i timmar innan den kommer hem igen!

dsc_1722_14644106.jpg
[/IMG]

min jycke badar än iaf, och det får han göra så länge han känner för det! Settern brukar bada året runt - men simmar aldrig.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 965
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka