för gammal??

nettizen

Trådstartare
Jag har ett New forest sto som jag skulle vilja betäcka.. Men är hon för gammal?? !8år i år.. Aldrig haft föl tidigare..

vad tror ni?:confused:

Sv: för gammal??

Jag har ett New forest sto som jag skulle vilja betäcka.. Men är hon för gammal?? !8år i år.. Aldrig haft föl tidigare..

vad tror ni?:confused:

8 inte för gammal men såg att du skrivit fel, 18 vet inte ska ta föl på min 12 åring , hon har aldrig haft föl.
De brukar säga att man helst ska ta det första fölet innan stoet fyllt tio.
tror det beror på vilket skick din häst är i.
Som konditionsmässigt?Pigg och alert?
lycka till:)

Sv: för gammal??

Nuvarande ägare ska betäcka min gamla ponny iår. Hon är född -87. Har fått klartecken från veterinär samt avelskunniga att det inte ska vara några problem.

Hon har aldrig haft föl förut..

Mvh M

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka