"För Gammal?"

Sv: "För Gammal?"

13 år är ju ingen ålder för en islandshäst, det är ju en perfekt ålder! Om du inte vill ha en oinriden och oerfarenhäst vill säga. Jag köpte min när hon var 16 och räknar med att kunna rida henne i många år till :)

Sv: "För Gammal?"

Kul att du hittat en häst du gillar! Jag tycker 13 är en bra ålder om man inte är ute efter att rida in en unghäst själv. Min är 14 och jag tror att hans bästa tid kommer att vara mellan 15-20, förhoppningsvis ännu längre. Han har just mognat till sig och blir bara bättre att rida, umgås och kommunicera med hela tiden.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 966
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka