Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du inte har nåt vettigt att komma med kan du hålla tyst. TS köper precis vilken häst hon vill och bara för att man rider ponny betyder inte det att man inte har ambitioner att lära sig RIDA BRA, vilket är en helt annan sak än tävlingsambitioner... Suck.
Irishdraft -som älskar ponnyer och som var/är medryttare på en underbar ponny. Bara för att man inte kan tävla betyder det inte att man inte kan träna galoppslutor och saxar på ridbanan...
Är du helt korkad eller? Läser du ens vad jag skriver? Jag VILL INTE ha en stor häst, jag trivs på ponny och har äntligen hittat den rätta hästen för mej som jag letat efter i jätte många år.
Jag skrev även min längd och vikt om du läser ordentligt.
Och tror du på allvar att jag kommer byta bort min nyköpta älskling bara för att nån på ett forum har korkade åsikter? Du verkar konstig.
Slut diskuterat om det här nu. Jag är jätte nöjd med min ponny och jag är INTE för stor för honom.
Och nej, jag tror knappast att jag kommer vilja ha stor-häst i framtiden och blir det ändå så så får jag väl köpa den då?
Och då menar du att vi pratar om samma person(hon på b-ponnyn)? Jag hoppas verkligen att vi inte rider i samma ridhus.... Finns redan gott om sånna som ska klaga på andra där och tycker att dom själva vet det bästa.
Hoppas att du har kunnat läsa det här nu och att något har fastnat.
Otrevligt att uppmana folk att hålla tyst. Vad som är vettigt och inte vettigt har man alltid i alla trådar olika åsikter om så bara för att några tycker så behöver inte alla tycka det naturligtvis och då behöver man inte skriva det heller. Precis som att alla köper den häst man själv vill är oxå så självklart så det är löjligt att skriva. Syftet med mitt inlägg var en upplysning till TS att ta i beaktning vid tränarval.
Jag har aldrig skrivit eller menat att man inte kan vilja lära sig rida bra på ponnyer utan att tävla eller att inte kan träna avancerade saker utan att tävla, det hittar du på helt själv (felaktig tolkning precis som jag gjorde).
Du verkar vara en väldigt aggressiv person tyvärr....
Är man korkad så fort man inte har samma åsikter som dig tydligen? Det om något är mkt märkligt tycker jag. Vi lever i ett fritt demokratiskt land vad jag vet i alla fall. Försök att lära dig något av det som skrivs istället för att direkt gå i försvarsposition.
Du verkar inte må bra psykiskt just nu och då kan man lätt känna som du gör och kanske ska du vänta med att rida för tränare till du mår bättre?
Min åsikt är att b-ponnyer och c-ponnyer huvudsakligen är till för barn och ungdomar under 18 år. Undantag kan ju vara under inridning, tillridning och annan tillfällig utbildning av ponnyerna. Du anser något helt annat och det får du gärna göra men det kan ju hända att du ändrar dig så småningom. Jag har bra många fler år på nacken än du... Man ändrar sina åsikter ibland och så ska det vara om man vill utvecklas.
Varför har du köpt en c-ponny? Om du fyller 19 i år får du bara tävla i unghästklasser. För mig verkar det lite märkligt att gå från en fjording (d-ponny?) till en c-ponny när man är 18-19 år. Borde du inte satsat på en större häst? Risken finns väl att tränarna tänker som jag och från början får en tråkig negativ attityd till dig och din ponny som ekipage.
Min åsikt är att b-ponnyer och c-ponnyer huvudsakligen är till för barn och ungdomar under 18 år. Undantag kan ju vara under inridning, tillridning och annan tillfällig utbildning av ponnyerna. Du anser något helt annat och det får du gärna göra men det kan ju hända att du ändrar dig så småningom. Jag har bra många fler år på nacken än du... Man ändrar sina åsikter ibland och så ska det vara om man vill utvecklas.
det känns som att jag inte kan så mycket som jag borde, att tränaren ska kräva för mycket osv. Jag är lite försiktig av mej och vill ta allt väldigt lugnt och långsamt så det inte blir några misstag, men jag är rädd för att tränaren inte ska låta mej göra det. Utan sätta mej på övningar som jag inte känner mej redo för eller anta att jag kan saker som jag egentligen inte kan. Har ju bara "lullat" runt i skogen så alla dom här dressyr-övningarna och skänklar här och höfter där gör mej förvirrad men det känns som att jag MÅSTE kunna det eftersom jag trotts allt har varit hästägare sen jag var 11år(är 18 nu) och har ridit sen jag var jätte liten.
Men efter mitt "uppvaknande" blev jag arg. Vad har den där människan för rätt att bjuda in mig på en ridlektion bara för att säga att jag suger?!! En bra tränare borde ist ha tagit fasta på det som var bra.
En tränare som DU betalar för att den ska hjälpa dig borde väl ändå anpassa sig till DIN nivå och DINA behov!?