För att slippa leran, Paddex eller liknande?

cutty

Trådstartare
Ni med erfarenhet av leriga hagar eller träningsbanor. Hur har ni gjort? Vi har lerjord, ca 40 cm lager lera överallt. Önskar jag kunde få torrt vid grinden och där jag rider.

Sv: För att slippa leran, Paddex eller liknande?

Jag har paddex, i en paddock där vi grävde bort 30 cm lera och lade markduk. Den är alldelles perfekt.
Sen sades det ju att man även kunde lägga 10 cm paddex rätt på leran för att den påstås binda denna. Det gör den i ungefär ett år sen blir det bara lerigare och lerigare.

Sv: För att slippa leran, Paddex eller liknande?

Tack för svar! Vilken blev kostnaden med schaktning och markduk? Sälja matjorden eller lägga en vall?
Vi har lika lång frakt för Paddex, så det blir samma...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 562
Senast: Freazer
·
Hästvård Måste få skriva av mig lite ang hälsoproblemen med min häst... goda råd mottages gärna. Jag importerade ett Lusitanosto från Portugal...
2
Svar
21
· Visningar
3 098
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 166
Hästvård Har en ponny som gått i sin gamla vinterhage där gräset är några cm, (stödutfodrades med hö) men efter förändring på puls i kota å...
Svar
5
· Visningar
1 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka