För alla oss som tyvärr inte kan vara på RHC

Sv: För alla oss som tyvärr inte kan vara på RHC

Tack så mkt för länken. Önskar man kunnat åka upp och titta. Men, men tiden räkte inte till...

Ahhh, då kan man ju nästan vara med ändå ju! Bara att parkera sig i en varm sandbacke med datorn då!
:D:D:D

Kul =)

Synd bara att det laggar så mycket för mig att det inte går att se. Hoppas det blir bättre!

*kl*

Vet inte vad man ska säga... Jag såg tävlingarna alla dagar, och upplevde det som en hel del ryck och slit, men inte så illa som det ser ut när alla dessa ögonblicksbilder är samlade på detta sätt (som måste vara menat att provocera/väcka känslor)

Jag blev faktiskt själv lite besviken på alla affishnamn, och hade väntat mig mer... harmonisk ridning. För mig är westernridning harmoni, men sysslar dock ej själv med reining/kossegrenar... Men nog måste det vara en av grundstenarna även där?

Jag hann ju inte se så mkt klasser samt då jag kikade hade jag mina pojkar med så man var ju inte direkt koncentrerad och det var väl tur det för det som korten visade vill man inte åka och se på.

Usch.. Det är när sådan här ridning visas som westernridning får det dåliga ryktet som det har i Sverige...

*kl*

Ja men visst ar det dar samlat for att vara provocerande - absolut, ingen tvekan om den saken, och taget MKT medvetet i klasser med hog fart. Slang pa en mouthshutterupper sa blir det som hos hopphastarna - osynligt.

Men visst skulle det nog vara nyttigt for ryttarna i fraga att se bilderna.... kanske en valbehovlig tankestallare.

Sager som de sager pa de andra forumen har: Ogonblicksbilder kan vara mycket missvisande.

Ögonblicksbilder eller inte - så ser den taskiga sanningen ut tyvärr och i mina ögon är ryttare som måste slita sitt djur i munnen inte vatten värd i mina ögon iaf. Om de kunde lära sig rida med sätet istället för händerna skulle det bli fasiken så mycket bättre kvalité på deras övriga ridning också.

Ögonblicks bilder är bra, ännu bättre om ryttarna ser dem själva och skäms

utav x antal hundra ekipage ar det dessa.. vad.. 30? som hangs ut. Ur klasser dar vi ar val medvetna om att svenskarna har svagheter. Det -ar- faktiskt att hanga ut dom. Visst, ett bett skall ALDRIG dras igenom hastens mun som mans er pa vissa bilder - och det forsvarar jag inte alls. Men ridningen som man ser i dessa ogonblicksbidler har lika lite med "alla" westernrytatres "Daliga" ridning i sverige som min kommentar om mouthshutteruppers inom hoppningens gar att applicera pa ALLA hoppekipage.

Ser du inte att det bla. ar BARN som hangs ut i dessa bilder?

Fotografen har varit ute for att provocera - jag ar Overtygad om att dessa bilder ar tagen med en dyr, bra kamera som tar x antal bilder/sekund.

Vill manniskan i fraga faktiskt paverka dessa ryttare - sa kunde personen i fraga faktiskt ge f-n i att hanga ut dom pa ett oppet forum i ett album med namnet "horseissues". Personen if raga var ju Uppenbarligen pa HC - och kunde isf faktiskt halla koll pa dessa ryttare bla. deras namn och pa sa vis Diskret och snyggt ha visat bilderna.

Men nej.

I stallet vrids det till att hanga ut personer pa internet - for det ar det det ar! Och smutskasta HELA westernsverige.

Dalig stil. Beklammande och bara hel fel... och ja, jag ar upprord. Inget personligt mot dig CB, men sant har for mig fly forbannad.

Det ar totalt 77 bilder, utav hur manga HUNDRATALAS bilder tagna? Dar de flesta ekipage dyker upp flera ganger.

Vad jag undrar ar om fotografen ar ute efter att smutskasta just Dessa ryttare - eller westernsverige...............

ett av barnen känner jag -mycket-väl.
Så pass väl att jag kan garantera at det inte rider på det här sättet i vanliga fall.
Det sättet som visas på bilderna är -inget-jag lärt ut eller uppmuntrar,snarare tvärtom.
Mycket tvärtom för tat vara diplomatisk.
Självklart skall jag ta upp det med barnet.
Personligen blir jag dubbelt ledsen,dels över att ridning av den här typen existerar,dels att man höngt ut så pas s många bilder på ett minderårigt barn.

Men som sagt,bettskivor och en rejält åtdragen nosgrimma så hade ungen passerat på vilken ponnyhopptävling som helst....

upplys ungens foraldrar med, sa kanske de kan upplysa fotografen i fraga om sina asikter om att ett minderarigt barn hangs ut pa detta viset.

Jag ar forbannad at bada hall, dels avskyr jag att bli pamind om slit o riv ridning - dels blir jag flysatan forbannad nar folk hangs ut pa detta viset. Det kommer inget konstruktivt ur det o.ht.

Hoppas barnet inte kommer ta bilderna allt for illa, utan forhoppningsvis fortsatter trana, tavla och utvecklas!!

Jag har full förståelse att du är arg och inte är det snyggt att hänga ut dem på nätet vilket jag kan hålla med om. Nu kollade jag inte igenom bilderna såg dem bara som miniatyrer och kan därför inte se om det är barn eller ej.

När det gäller barn så tycker jag att föräldrar och tränare har det fulla ansvaret att lära sina barn att rida på ett bra sätt. Min dotter har också varit barn men har aldrig haft hårda händer...

Bilderna är helt klart till för att provocera och det jag reagerade på förutom slit och drag bilder var att det inte var några såna bilder som visar alla ryttare som inte drog och slet mao blandade bilder från tävlingen.

Jag har också några slit och drag bilder men tycker inte det är vackert att visa dem men alla tänker inte så och tyvärr tillhör ju bilderna fotografen så de lär ju ligga kvar. Däremot hoppas jag att de ryttare som är med ändrar sitt ridsätt och tar till sig utav den negativa kritiken och gör något åt det i framtiden för jag vill inte se såna här bilder och w-sverige mår inte bra av det heller

Tänker inte lägga mig i tråden i övrigt, men du och dina uttryck!!!

"mouthshutteruppers", jag skrattade så jag trillade av stolen!
:rofl::rofl::rofl:

Och ja, jag förstår det tragiska i uttrycket, men jag tycker likförbannat
att det var jäkligt kul....

Så, nu får ni fortsätta on topic...

Heheheeee.... ja, de AR ju mouthshutteruppers.... :D Makens uttryck (behover jag saga att han inte ager en enda snokrem?)

Tillbaka till CB da

Folk i den har traden, innan jag borjade skriva, var mkt fordommande - men MYCKET FA personer pa western buke skulle klara av att i full galopp vanda sina hastar SNYGGT runt tunnor, eller pinnar. MKT FA ryttare har inne skulle klara av att fa sin hast att satta under sig och gora en snygg stopp i roping. Mycket, mycket, mycket fa. Och JA jag tillhor dom som med storsta sannolikhet INTE skulle klara av att gora oavstaende snyggt.

I arlighetens namn
Kolla igenom bilderna - vad ser vi? Amatorer och youthriders. I majoritet iaf. De ar PRECIS lika bra, eller daliga, som de flesta av oss har inne ar. Det finns en person i den har traden jag har sett rida dar hastens kaft var ihopsnorpt for att ryttarens hander var PA TOK for harda. Det ar inte roligt att se en ihopskrynklad overlapp pga smarta - men denna ryttare har inte sadan sjalvdistans att den kan se det.

De ryttare som hangs ut av fotografen har inte fortjanat att bli "offer" for denna PETA-inspirerade propaganda. De ar inte proffs, de ar inte offentliga personer. De ska inte behova vara radda for att fortsatta trana TAVLA och utvecklas - for tank om denna person som sa utstuderat tagit bilder pa dom (flera bilder per ekipage med.. tank pa det..) fortsatter? Det AR SKITLATT att ta osmickrande bilder. Att fa en ridstil att se dalig ut ar det lattaste som finns - for allt du behover ar timing och en bra kamera. Samma med en ryttare.

Ma den perfekta ryttaren kasta den forsta stenen, RESTEN av OSS kanske borde sluta ojja oss over andras ridning och fundera bade en och tva ganger pa var egen i stallet.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: jemeni
·
Småbarn Vad ska era barn få för kalendrar i år? Jag vägrar Nissedörr som kräver engagemang. Men vill ha lite extra december mys. 3,5åring som...
Svar
16
· Visningar
799
Senast: bumpo
·
Skola & Jobb Hjälp. Har examinerande redovisning och ska då även ge respons på någon annans arbete. Texten jag har fått är tyvärr inte så bra...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 052
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar