Fönsterstorlek?

Snuffsan

Trådstartare
Hur omvandlar man vanliga cm till fönstermått? Och var på fönstret mäter man? Jag ska byta några fönster i sommar, men fattar ingenting. 9x9? 8x12? Kan inte vara tum heller.

HJÄLP!!
 
Sv: Fönsterstorlek?

Ibland tänker man inte längre än näsan räcker. Klart att det är så. Jag började genast tänka i tum eftersom allt annat inom bygg är tum, men det var ju onödigt besvär.:angel:
 
Sv: Fönsterstorlek?

Det är decimeter. 9x9 är 90cmx90cm.
Gissar att det är karmyttermått. Det brukar det vara på dörrar i alla fall. Alltså i ytterkant på karmen.
 

Liknande trådar

Hemmet Torp på ca 70 kvm. Låg takhöjd. Kamin finns, och köksfläkt ansluten till skorstenen. Badrumsfläkt finns, samt fönster i badrummet...
2
Svar
31
· Visningar
2 160
Kropp & Själ Ännu en sommar närmar sig och min lägenhet är varm. Det har i vår varit upp till 23-24˚ fast elementet är av. Har haft 23˚ i några...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 658
Senast: CaisaCax
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp