Fönstergaller

J

Johanna_Agge

Har precis byggt klart boxar i hemma i en ladugård nu men fönstergaller behövs, dessa tänkte vi svetsa till själv för att tjäna några kronor.
Någon som egenhändigt har tillverkat galler som blivit hållabara och bra? kom gärna med tips!

//Johanna

Sv: Fönstergaller

Vi tog "byggstaket" och byggde galler av...

Du vet såna där stora höga staket de omgärdar byggen med..
Pappa "klippte" (svetsade av ?) dem i lagom storlek och sen tog han "U-järn" å trädde runt å svetsade fast.
= ingen häst som gått igenom och ser ändå ut helt ok...
Går ju även att svetsa dit gångjärn å ha "öppningsbara" (det hade vi på boxdörren på en av boxarna) de blir inte så tunga...

Vet även många som har gunnebostängsel, men det ville inte vi ha då de ju inte är "fast" ...

En spjälsäng av stål har blivit galler mellan två boxar och fönstergaller. billigt och bra!

Kantjärn upptill och nedtill som fästs i väggarna... Armeringsjärn svetsade mellan kantjärnen lodrätt... Svårt att förklara men hoppas du förstod...

ok.. fanns ju många bra och smarta tips, tror vi ska börja svetsa på en spaljé av armeringsjärn som vi hitta.. de blir nog bra de med.. :)
Tack för alla tips!

Min man har svetsat galler av armeringsjärn, både till fönster och boxar.

/Lizzie

Vi gjorde en träram som vi sedan borrade hål i och stoppade ner armeringsjärn i. Målade silver och det är snyggt och hållbart. Hitills har ingen hingst gått igenom det med stona brunstandes utanför ;)

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: Lars L
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 083
Senast: Lavinia
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 503
Senast: Tuggben
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 455
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama