Fönster i alla boxar?

nexxa

Trådstartare
Vi har 6st boxar, varav två inte kan ha fönster..ska hyra ut dem boxarna nu..men hur noggranna är folk med fönster? Jag vill gärna ha till mina hästar..jag som är fånig bara? :confused:

Senast ändrad:
Sv: Fönster i alla boxar?

Om hästen får vara ute mycket och har öppet så att den kan sträcka ut huvudet så tycker inte jag personligen att det är vikigt med fönster. Underlättar kanske mer för den som mockar, genom mer ljus. Men om hästen kan sticka ut huvudet i gången så gör den nog hellre det än står och tittar genom fönstret. Ofta blir ju stallfönster fulla med damm rättså fort så det går inte att se så mycket genom det ändå.

/Timsetim

Jag är blandad - min ena häst är mer inåtvänd och nöjd och glad ifall hon bara får lugn och ro och kan sträcka ut nosen i stallgången ibland. Min andra häst är supernyfiken och äääälskar sitt fönster där han kan stå och ha koll på vad som händer på gården och helst också ha koll på vad som händer i stallet. Det är nog en personlighetssak för hästen.
/nocke/

Hej!
Jag tycker aldrig folk brukar va så noggranna med fönster. I ett stall jag va så hade 5 hästar 11 hästar fönster och det var inga problem... Där jag är nu sp har alla hästar fönster men det är nog bara för att gården är gammal och har många fönster... Vist är det trevligt för hästen med fönster men om stallet bara är luftigt och ljust så tycker jag inte att det spelar någon roll... ;)

Fönster eller inte... tror inte att hästen bryr sig..
Jag har själv 6 st med och fyra utan. Det ända jag har märkt är att häst som står utan fönster vilar och är mer avslappnad, än den som står i en fönster box som ser ut att håller mer vakt på vad som händer och sker utanför.

Min häst har inget fönster i boxen, däremot ett litet på väggen mitt emot.
Men han verkar inte ledsen över det. Är väldigt lugn och harmonisk i boxen (om än något hungrig ibland och vill locka till sig uppmärksamhet då)

Huvudsaken stallet är ljust och luftigt i övrigt så tror inte jag det spelar någon roll.
Inget jag lägger någon större vikt vid iallafall, så länge helheten är bra.

HARMONY skrev:
Fönster eller inte... tror inte att hästen bryr sig..
Jag har själv 6 st med och fyra utan. Det ända jag har märkt är att häst som står utan fönster vilar och är mer avslappnad, än den som står i en fönster box som ser ut att håller mer vakt på vad som händer och sker utanför.
Nu förstår jag varför min står och kollar allting omkring sig. Han har två fönster!! nu först efter ett år verkar han kunna koppla av.

Liknande trådar

Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
1 006
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Brynja
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 928
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix