Fölvårta eller vad ??

M

mia-80

Idag har veterinären besökt oss. För att jag har en 2åring som vi trodde hade en fölvårta men nu är jag osäker, det är också våran veterinären.
Kan vara ett blodkärlsutgutning, sa han.
Han skulle bränna bort den men då gick det ett blod käl i vårtan, så det blödde kraftigt från den när veterinären bedövade vårtan.
Så det slutade med att han inte gjorde något åt den. Utan nu ska jag ha på vårtmedel?(låter konstigt) på knölen ca 1mån för att se om den minskar:confused:, annars måste jag in till kliniken och operera bort den. Det är sista utvägen för hon är inte så hanterad och jag vill inte lasta henne, men jag kanske måste :cry:
Men är det någon som har varit med om något liknande så snälla ge mig tips tack......

Sv: Fölvårta eller vad ??

Du hinner göra underverk gällande hantering på en månad. Ta tag i hela klabbet nu när du har en anledning, h*n är ju ändå 2 år.

Lycka till med vårtan.

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 718
Senast: tuaphua
·
Hästvård Idag var jag på veterinärklinik för att göra en hältutredning på mitt arabsto, och fick ett svårt val. Börjar med historien bakom...
Svar
11
· Visningar
1 731
Senast: Amk
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
6 005
Senast: Lobelia
·
Hästvård Min lilla tjej som alltid varit "frisk" har all världens trubbel med sin kropp :( Känner på mig att det här kommer bli långt. För just...
Svar
18
· Visningar
3 448
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka