Fölutställning

Welsh

Trådstartare
Grattis Hanna till BIS fölet och tack Jarrah som troget skrev under dagen :bow:
Det var övervägande silverföl som visades men av god kvalite, på RPAFS fölutställning idag. Intresserade kan få resultatlista av mig.
Apropå sekt C hingstar så var det intressant att se att bästa stoföl var ridponny e Henfynyw Tywysog RWC 3 u arabsto. Förra året var det 2 föl e HT som blev bäst varav det ena var en ridponny......

Senast ändrad:
Sv: Fölutställning

Tack själv! Grattis Hanna, din fölunge var väldigt fin! Jag blev även förtjust i bästa stoföl. Det var två mycket fina fölungar i täten. De övriga finalfölen var också jättefina.

Vi hade tur och kom med en färja direkt och var hemma lagom till yngsta sonens fotbollsmatch. Nu är jag trött efter att ha vaknat 03:40 (ca 1 timme innan jag behövde) och sedan åkt närmare 60 mil.

Jarrah skrev:
Tack själv! Grattis Hanna, din fölunge var väldigt fin! Jag blev även förtjust i bästa stoföl. Det var två mycket fina fölungar i täten. De övriga finalfölen var också jättefina.

Vi hade tur och kom med en färja direkt och var hemma lagom till yngsta sonens fotbollsmatch. Nu är jag trött efter att ha vaknat 03:40 (ca 1 timme innan jag behövde) och sedan åkt närmare 60 mil.
Jag hoppas verkligen att du gillade de andra fölen med tanke på att jag hade en av finalfölisarna med ;) Btw, vi lyckades chippa och id kontrollera fuxfölet utan problem. Han stod som ett ljus, var nog trött efter dagens visning.
Puh själv har jag varit ifarten sedan 06.30 och kom hem 19.00 från stallet efter att ha rensat upp allt. Ridklasserna tog lång tid.

En mindre bra bild från dagen på kakmonstret:
051002_gentzel_hoger1.JPG

Resultaten finns på www.rpaf.info för dom som är intresserade. Kritik och foto kommer så fort Welsh slutat jobba och fått sova :p

Grattis!! :banana: ...kul när framgångarna fortsätter så lysande! :)

Klar nu så nu är det du som får jobba istället :p
Bilderna blev sisådär.....har tom lyckats uppdatera min egen hemsida :banana:
Hoppas att alla som var där hade en trevlig dag. Nu ska jag sova :bump:

Oj oj vad det går bra för dina söta små!

Kan ju inte säga annat än GRATTIS!!!! :bump: :bump:

Jag hade velat visa min fölis men jobbade och vet inte om hon kan gå fint i snöre ännu ;)

När har ni unghästutställning nästa år?

I slutet av maj som vanligt. Domare och förhoppningsvis samma skrivare som vid fölutällningen :p

Åh hmm måste kolla jäv men det bör inte vara några problem. Då får det bli utställning och sen bete direkt som med Patsy :) Bete på samma ställe. Inte så fasligt långt att åka heller och då har jag haft henne i tre månader och borde ha lite hyffs på henne ;) Kanske tom kan köra själv.

:bump:

(Hoppar upp och ned i stolen)

:D :angel:

Ska ni ha någon vinterutställning? Får man visa de rakade då? Har en vad alla påstår är ett mkt fint albinosto jag tränar på också som vore kul att visa men hon är av lite mer mogen ålder. :p

Senast ändrad:

Inget bestämt ang. vinterutställning än.

Nu finns f ö resultaten från ridklasserna och kritiken från utställningen samt lite foton på hemsidan :)

Liknande trådar

Avel Nu tar vi nya tag i ny tråd och diskuterar våra ston istället;) Vad har ni valt för hingst till era ston och vad anser ni att just den...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
22 505
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka