Föltråd 2009!

Nethril

Trådstartare
Har inte sett någon sådan här tråd och tänkte därför att det är dags att skapa en! :laugh:

Nå, finns det någon här inne som väntar "westernföl" 2009?
Eller har det kanske redan ploppat ut några? :bump:

Sv: Föltråd 2009!

jag väntar föl efter Doc`s leaguer och undan gators mercedes beräknad fölning 6 maj. men vi tror att hon kommer tidigare hon är redan alldeles full med mjöl och juveret är jätte hårt.

Här väntar vi i dagarna ett föl och sen kommer inte nästa förrän i juni.

Mitt sto Tronshagens Penny är dräktig med Hmstd Captains Cream Soda
LIA_0251.JPG
soda.PNG

Det andra stoet Goldet Kitty är dräktig med Red Commander
IMG_8161.jpg
show_1.jpg

Jag återkommer med resultaten.. ;)

Väntar mitt första föl för i år inom de närmaste dagarna, det är mitt cuttingsto LHR Lectricplaytime (e. Lectric Playboy) som väntar föl med WR Dual Twist (e: Mr Dual Pep).
Hoppas på ett litet stoföl :)
Sen är det beräknat ett föl var 14:e dag april och maj, sammanlagt ska det bli 6 små godingar om allt går vägen....
skickar in bilder när de anländer...
Lycka till alla ni som väntar föl!!!

Väntar mitt första föl för i år inom de närmaste dagarna, det är mitt cuttingsto LHR Lectricplaytime (e. Lectric Playboy) som väntar föl med WR Dual Twist (e: Mr Dual Pep).
Hoppas på ett litet stoföl :)
Sen är det beräknat ett föl var 14:e dag april och maj, sammanlagt ska det bli 6 små godingar om allt går vägen....
skickar in bilder när de anländer...
Lycka till alla ni som väntar föl!!!

Nu har fölet kommit!!!
I måndags morse föddes en liten tjej som är otroligt söt. Allt gick bra och mor och dotter mår super. Det är full fart på den lilla:love:
dual14april.2009.jpg

Strax efter 01:00 den 12 april fick vi ett litet stoföl!
e. Colonels Fella
u. Callies Comet Bar
:love:
27033148.jpg

27074435.jpg

27074395.jpg

Måste bara lägga in en bild på min 2-åring med som är helsyster till denna lilla sötnosen. Det roliga är att båda två är födda den 12 april!! :laugh:
26901043.jpg

Tack för hjälpen! Försökte skicka med en bild med fick bara ett kryss:(
Har ingen aning om hur jag ska få med en bild:confused:
Men visst är hon supersöt!!!:love:

Här är resultatet från det översta stoet:

Escania's Pharazôn LT föddes 02.00 på fredagsmorgon och allt har gått bra. Han är en vaken, vänlig individ som redan tagit plats i hjärtat. Han ska dock säljas, suck...

Prinsen4.JPG

Prinsen2.JPG

42389_1239990185.jpg

TACK! Jag är hemskt kär i honom. Inte blir det bättre av att han är mycket social och orädd och gillar att bli kliad på halsen. :love:

Nu har äntligen Stella fölat här. En liten brun hingst blev det efter min egen hingst Glowing Spirit Bar. Hon fick föla ute i hagen och supporterklubben var naturligtvis med :grin:
27227996.jpg

Grattis till bebis, roligt att det går bra!

Härligt Gutis, GRATTIS!!!

Är ju perfekt att kunna få fölningen ute, planerar för det till nästa år om hon bara blir dräktig nu då......

Liknande trådar

Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
441
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 237
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 795
Senast: Puffindog
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka