S
saffran2
När jag pratade med BM idag så sa hon att det viktiga var att äta folsyra under befruktningen.. och inte under själva graviditeten.. ska jag inte börja med det nu då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej absolut inte, här kan du läsa mer
Vid brist på folsyra i moderns kropp kan fel i den här slutningsprocessen uppstå och resultera i svåra missbildningar så kallade neuralrörsdefekter, där fostret kan få hål i ryggen rakt in i ryggmärgen, alternativt kan hjärnan växa vid sidan av huvudet.
vad kostar en burk på apoteket? hur länge räcker en burk?
Nu får jag lite ångest.
Har glömt vissa dagar. Lite slarvig då jag inte har plussat......
Sen har jag ännu en korkad fråga.
Kan folsyran påverka brösten?
Mensen ska komma nu runt den 25:e, men brösten har ömmat och svällt sedan förra veckan. Dom brukar inte bete sig så här, så långt före mensen.
Får man biverkningar av folsyran tills man vant sig, som typ annan medicin kan göra?
Det är en karta med 30 stycken, och jag betalade 109 kr.
Grattis till dig SAffran och lycka till!
Precis så betedde sig mina när jag blev gravid Plus att de växte
(Alltså från ÄL till mensen, när jag plussade då så insåg jag att det var därför tuttarna betett sig )
Hej Mitten!
Å så roligt, men jag är stensäker på att det är mensen som skummar sig, för jag känner en liten märklig känsla i nedre magregionen, som typ när man ska ha sin mens, så mensen lurar.
Tycker bara att det är konstigt att brösten ska ömma så- och så länge denna gången!
Men man får uppskatta den ena gången i månaden då det känns som att man har bröst
Så efter mensen, ska jag försöka hålla koll på dagar osv..
Jag trodde bara, att det kanske kunde vara en bi-efekt av Folsyran..?!