Ja, jag tänker att det måste vara en ordentlig utmaning! De jag känner vars barn i skolålder har lite skärmtid har alla mycket aktiviteter för barnen samt barn som läser väldigt mycket. Vore jätteintressant att läsa hur bukefalister med barn i skolålder gör för att minimera/hantera/reglera skärmtid .
Som jag skrev tidigare så är det inte aktuellt att minska mer på skärmtid än vad jag redan gjort. Deras telefoner är spärrade mellan 20.40 - 06.00 på vardagar via family link (också spärrade för vissa sidor och jag måste godkänna alla spel de laddar ner). För att få skärmtid på en vardag så ska de ha gjort sina läxor och vissa dagar även ha duschat. Alla ska äta kvällsmat tillsammans och ingen får spela förrän alla är klara med maten. Nån gång görs det undantag att inte äta ihop om kompisen tex snart behöver sluta spela. Och alla måste få vara med i spelet (de spelar Roblox genom att ha pågående samtal under tiden) så det kan vara syskon åt alla håll som spelar. På helgen försöker jag hitta på minst en aktivitet tex leka i skogen, nöjespark, leka med kompisar, spela sällskapsspel, baka, måla osv.