Sv: Följ med på en tur! *film*
....inte så värst.. eller nä, nu är jag lite orättvis; han har faktiskt sina ljusa stunder plutten
Lättkörd är han däremot. OM han håller med dig i dina beslut - om inte (tex svänga in på annan väg/stig) så kan han värdigt stanna och bara böjer på halsen under dina försök att styra.. Stanna och sakta av är han en mästare på - inga extra steg där inte! Men tvärtom.... oftast:
Kan nämna att han såldes för att lilla dottern ville börja med ponnytrav.. Han var med i nåt slags byalopp och på upploppet SKRITTADE han och tycktes tycka att det minnsan fick räcka med att se söt ut. Behöver jag tillägga att han kom sist?
När han får sina ljusa stunder (oftast när den större hunden retas med honom och uppmanar till "tafatt") kan han börna iväg så man sitter som ett frimärke i ryggstödet och hemåt kan man få riktigt roliga tokgalopper
Filmsekvenserna passade jag på å ta jag när han gick "av sig själv", det blir så skakiga bilder om jag filmar samtidigt med piskviftning, smackningar och morrningar. Om jag säger så här: det hörs antagligen kilometerviiiiiiis när vi kommer åkande
Allt smackande o ilskna morrande, rop till hundarna, garv när pållen har sina ljusa stunder, tjohoande, jublande och allmänt ylande (uppmuntrande). Kan tänkta mig att en o annan tycker man är en ärkemupp som för sånt liv "för sig själv"
Pinge: Jo det är allt lite precisionskörning *ler* Det gäller att ha ögonen på skaft, ropa åt dem när de envisas med att nosa på en fläck mitt i vägen eller styra undan kälken med fötterna om det blir trångt mellan träd o hund. Allra oftast är de dock på alerten