Fölet dog...

Boll

Trådstartare
Var nyss hos en kompis till mig och hjälpte till vid en besvärlig fölning.
Efter mycket om och men var fölungen ute, men livlös :(
Vi försökte med lite hjärtmassage utan framgång.
Troligtvis var fölis död redan innan. Det var ett stort föl. och fin var den. Mörkbrun...
Stackars mamman var helt slut.
Troligen mår hon "bra" iallafall. Svårt att avgöra när hon är så trött.
Har satt in en annons på ammajouren nu. Hoppas att någon hör av sig. Stackars lilla sto, låg i boxen och hummade. Det är så sorgligt :(
Så om någon känner till ett föl som behöver en mamma så finns här en.

Ville bara skriva av mig lite...

// Anna

Sv: Fölet dog...

Usch stackarn:( vårt föl dog oxå... lika som ditt STORT o jättefint men dött. Svår förlossning. Jäkla elände det där!! MEN vi har faktiskt fått ett annat föl här så lite bra blev det ju trots allt...

Men vad är detta. Har en bekant i skåne. Hennes sto fick en död fölis. Samma sak hände med två av hennes väninnor. Båd fick döda föl.

Men vad är detta. Har en bekant i skåne. Hennes sto fick en död fölis. Samma sak hände med två av hennes väninnor. Båd fick döda föl.

Vet fyra fall här då det gått illa på kort tid...tre då både sto o föl dött. o en då föl dött =((
En annan som väntar på föl blir mest rädd o orolig ist för förväntansfull...

Liknande trådar

Avel Vårt älskade fjordsto Hilma fick sitt första föl förra året som tyvärr dog vid 2 dygns ålder. :cry: Nu slutade allt lyckligt när hon 10...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: Martenix
·
F
Avel Vårt fullblodssto fölade onsdagen den 7 maj, nästan 2 veckor över tiden, ute i hagen, denna vackra vårkväll. Kl 20.30 var han ute, vår...
Svar
18
· Visningar
2 243
Senast: Minna_L
·
I
Avel Avel/Hästvård eller Foder?? :confused: Mitt sto hade en väldigt besvärlig fölning förra året när hon fölade. Själva fölningen gick...
Svar
12
· Visningar
1 843
Senast: Mitrolle
·
Avel Hade precis börjat släppa att min fölunge dog och accepterat läget , då veterinären ringde igår. För er som inte vet historien så var...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 704
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023