Sv: Fölbesiktning
Hej Tora
Här som jag bor, Värmland har de fölbesiktning på en bestämd plats ett visst datum.I år är det på en av de större ridskolorna i länet. Då får alla åka dit. Det är bara att gå in på antingen föreningens hemsida eller ASVHs hemsida och titta på propositionen. Där står plats, avgift, vem du ska anmäla till m.m.
Jag har tidigare bott i Gbg och vet att där har de gårdsbesiktningar.
Vid ett tillfälle var det där vi stod tillsammans med granngården. Vid ett annat åkte vi till en gård i närheten.
Jag vet inte vem du pratade men var personen otrevlig har jag nog ett hum om vem det var.
Här är klubben i Gbg och telefon till ordföranden:
Bohusläns-Dals Varmblodsklubb
Ingemar Iletorp, Totorps gård 510, 472 92 Stillingsön. Tel. 0304-490 08.
Har du provat att ringa dit. De har också en egen hemsida. Kolla där så kanske du slipper att ringa.
Jag tittade in på deras hemsida:
http://www.bdv.st/
De har fölbesiktning på Hässleröd, Uddevalla 19-20 augusti och på Clareberg, Göteborg 21 augusti.
Kommer inte riktigt ihåg men kanske Kungsbacka inte tillhör samma distrikt som göteborg?
Men det gör ju inget, du kan ju visa där i alla fall. Det är ju inte långt från Kungsbacka till Clareberg. Clareberg ligger ju dessutom mkt bra till. Bara motorväg hela vägen för dig och sen ligger Clareberg nära motorvägen.
Om du går in på hemsidan och sen tittar längst ner och klickar på propositioner så kommer du till rätt sida. Där finns proppen till fölbesiktning. Blanketter till anmälan, både föl och sto som ska stambokföras m.m.
Det är ju lite extra kul att visa på en fölbesiktning och att se dom andra fölen så man kan jämföra lite. Särskilt kul brukar det ju vara om det finns fler efter samma hingst som man själv har.
Är man mkt osäker kan du ju åka till Hässleröd dagarna innan och kolla hur det går till.
Hoppas det blev lite klarare.