Fölbedömning i Skåne?

Smuldaisy

Trådstartare
Jag har ett ljuvligt litet stoföl efter Bayron som jag funderar på att visa. Men var? Hur? Har som ni kanske förstått inte gjort detta innan och har ingen aning. Har varit inne och tittat på ASVHs sida men hittar inga fölvisningar i Skåne. Någon av er här på Buke som vet var och när det finns en häromkring. Jag bor utanför Hbg. Brukar inte Åstorp ha eller har jag fel för mig. Hur anmäler man och vad kostar det? Hjälp!! All info mottages tacksamt!

Sv: Fölbedömning i Skåne?

Här är länken till Nordvästra Skånes Hästvänner. De arrangerar fölmönstringar på flera ställen, men championatet brukar vara i Åstorp.
http://www.nvsh.se/

Tack! Gick in på länken men blev inte jättemycket klokare tyvärr? Hittade Nordvästra Skånes hästvänner på en länk där. De skulle ha en fölvisning i Flyinge i augusti men nog måste det finnas nått närmre. Har fått för mig att de ordnas fölvisningar på massor av ställen under sommaren men jag har kanske helt fel????

De har bara skrivit ut datumen 13-16 aug än. Platserna kanske inte är bestämda. Domare Jan-Ove Olsson. Championatet den 18 aug domare ej bestämd.

Senast ändrad av en moderator:

Gå in på länken som borsalino skrev, välj kalender i vänsterspalten och scrolla neråt till varmblod, där står det att det är fölvisning är den 13-16 augusti och att fölchampionatet är den 18 augusti.
På första sidan i länken står att samtliga anmälningar skickas till Ingvar Johansson, Tullstorp 8213, 266 97 HJÄRNARP, 0431-455010, så ring honom och kolla mer exakt när och var, medlemmar i NVSH har fått meddelande om att göra så.

Tack snälla!!!! Precis den hjälp jag behövde! Ska ringa honom imorgon.:banana:

Din såg himla fin ut! Jag är verkligen supernöjd med min! Hon både ser trevlig ut och har ett trevligt sätt. ska behålla henne är tänkt. Hon heter Wildflower kallas Wilda (Hilda).:D född 2maj

Bayron tycks nedärva störttrevliga hästar, så räkna med att det lätt blir den trevligaste häst du mött ;)

Jag är helt såld på min egen, hon är underbar!

Puttar lite då jag har en fråga till????

Går man in på ASVH sida http://www.asvh.se/proppar/fol/nv_skane.pdf

Så finns där oxå fölbesiktningar fast på andra ställen än den länken som borsalino nämnde. Förstår så mycket som att det är olika föreningar som arrangerar men är det exakt samma sak och spelar det nån roll vilken?? Är inte medlem på något ställe. :confused: Var åker ni??

Gränsbo ligger ca 1mil härifrån så det är närmast men det är alltså ingen skillnad om man åker på en arrangerad av den ena eller den andra??? Ursäkta om jag framstår som en idiot :confused::angel::D

Nej det ska det inte vara, det är ju olika domare men de ska ju döma efter reglementet så det spelar just ingen roll.

Liknande trådar

Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 395
Senast: Tarantino
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 058
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka