Föl/unghästkurs?

M

magsun

Denna tråda fanns tidigare på ett annat forum, men efter som den försvann lägger jag nu upp den här!

Jag funderade härom dagen på om det inte skulle behöva finnas föl/unghästkurser precis som det finns valpkurser. Jag vill själv eventuellt köpa/ta ett föl, för att få en häst jag själv format, men jag skulle verkligen behöva stöttning i detta. Någon (kommer tyvärr inte ihåg vem) svarade på den andra tråden och skrev om att ta med sig sitt föl/ sin unghäst på clinic, men tror ni det finns någon som kan vara regelbunden instruktör precis som man har ridinstruktörer senare i utbildningen??

NH borede väl vara vägen att gå eller?
 
Sv: Föl/unghästkurs?

hejsan!!!
jag säger detsamma!!det borde verkligen finnas sådanna kurser. Jag vill ha en lite uppfödning, men ja måste ju få kundskapen först innan jag har min lilla uppfödning. jag håller på att leta för fullt efter kurser.
föresten...jag var på en kurs i skara. en fölkurs. Då förklarade hon hur det gick till innan fölning och sedan vid fölningen. sedan hur fölet kunde se ut i benen mm. undrar om det var via SLU som anordnade denna kurs. Hör med dom :)
ja ska leta vidare. Hör du något så säg gärna till :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 186
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 511
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp