Föl som anfaller

urkella

Trådstartare
vad ska jag göra.. har ett litet stoföl på 1 vecka som börjat bli mer å mer kaxig nu.. vänder baken till har försökt sparka.. sen idag försökte hon bita mej knäppte te henne lite lätt på mulen å sa NEj.. då bliev hon vansinig å gick till anfall.. detta bara för att hon inte tyckte om att jag stod framför henne :crazy: puttede då bak henne å då såg hon jätte stött ut som om hon inte fattade va hon gjort för fel.. hon gör bara så när dom e i boxen.. går inte få tag på i hagen då hon bara springer som en dåre där konstant...ska släppa ihop dom me andra ston me föl imorgon kan det hjälpa då hon har lite annan att göra men e bara orolig hur det ska bli me att fånga henne då det e ett nytt ställe å en jätte hage :crazy:

Sv: Föl som anfaller

vilken tuffing :D

Men hon ska ju gå med andra föl så då kommer hon ju få leka av sig, hon är nog bara rastlös och busig, vill att du ska busa med henne.

Men bita, är det inte så att hon vill känna på dig? Barn/föl går ju igenom olika stadier, testar sina olika sinnen, just nu är det kanske smaker hon vill pröva..

Jag tror det löser sig när hon får gå med andra föl. Dessutom, kommer hon säkert att hålla sig mer hos mamman med andra hästar, och mamman mer koll, tar du in mamman följer klart fölis med, du behöver ju inte fånga henne....

Föl är ... :D ...föl... :crazy:

Konsekvens....

men jag vet hur det kan vara... :crazy: För ett femtontal år sedan så föddes ett travföl hos oss med mkt bra stam. Ägaren bodde utomlands,så vi skötte allt med betäckning, fölning, uppfostran,inkörning mm... detta stoföl var en riktig bitch, från dag 1 högg hon och sparkade efter folk, tryckte upp dig i boxväggen mm. :eek: Vi hade mååånga fighter,hon och jag...och många var blåmärkena... :crazy: :cry: men, för att göra historien kort så blev hon en pärla att köra o rida... :smirk:
Vid tre års ålder så bestämdes det att hon skulle till en "riktig" tränare, och en av sveriges bästa anlitades...
Jag talade om vilket litet"as" hon var i all hantering, och han log mot mig lite nedlåtande och sa:- Vi är vana vid det mesta här...
Några veckor senare ringde han, då ahde hans ena skötare fått armen avslagen, och en annan blivit svårt biten i armen av henne...
men vann sitt lopp... :crazy: :eek:
Hon lugnade ner sig något med åldern, men sattes Tack o lov inte i avelsboxen efter avslutad karriär... :banana:

Så jag kommer aldrig att säga att det inte finns "omöjliga" föl någon mer gång... :crazy:

Ditt inlägg ger mig hopp ;)
Humlan är nu 5-år och börjar bli ganska trevlig att hantera.. Men hon var ungefär som beskrivs i denna tråden :smirk:

okey kan ju hoppas :p men det va inte att hon ville "smaka" på en då brukar dom ínte ha bakåtslickade öron.. men annars e hon en pärla.. fattar väldigt lätt haft grimma på henne 3 ggr nu å sista gången gick det hur lätt som helst att få på den :) men dock i box.. men man får vell va mer envis av sig.... :p

Liknande trådar

Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 087
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 846
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 900
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V