Föl med "lårkaka"????

W

Warmia

Kom ut till mitt 1,5månad gamla föl på betet idag, fick se att hon har fått en regäl smäll:confused: på ena skinkan. Det var liksom som en lårkaka, svullen bula men ändå mjuk. Inga problem med skritt och galopperade lika mycket som vanligt dock lite stelare men hade väldigt ont i traven och tog till galopp i stället.
Ska man vänta och se så att det bara går åt rätt håll eller ringa veterinären direkt???
 
Sv: Föl med "lårkaka"????

Kanske den blivit biten av något och fått en reaktion?
 
Sv: Föl med "lårkaka"????

Kyyyl, för sjutton gubbar!!! På med isbalsam och se till att den håller sig någorlunda stilla. Kolla hur det ser ut efter några dagar, då kanske du kan massera lite försiktigt. Det har förmodligen blivit en blödning i muskeln, vilket kan ge tråkig ärrbildning om man bara låter det vara.
 
Sv: Föl med "lårkaka"????

Ring veterinären & rådfråga iallafall om du är osäker!!!!!
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: Habina
·
Ridning Hej, Finns tips på hur man mjukar upp hästen fram? Min häst är stel/kort i båda fram i början av passet. Känns typ halt pga kort/stel...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 322
Senast: Noranovala
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·
Hästvård Jag vill bolla lite med er som har eller har haft en häst med problem med luftvägarna. Eller bara på något sätt har erfarenhet eller...
Svar
6
· Visningar
1 237
Senast: Miikan89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp