Föl fött i december

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Gyllene
  • Startdatum Startdatum
G

Gyllene

Ett föl jag känner till är fött i december -06. Ofrivillig betäckning kan man kanske kalla det :p

Men jag undrar vad man ska skriva i passet? Ska hästen räknas som 06:a eller 07:a? För om den räknas som 06:a så utvecklas den ju senare än de andra.

Sv: Föl fött i december

Är den född -06 så är det inget annat än en -06a, oavsett när på året den är född.

Sv: Föl fött i december

I passet skriver man väl datumet som den verkligen är född, t ex 13.12.2006.

Här i Tyskland räknas dock föl som är födda efter 31:a oktober till "nästa år" dvs en häst som är född 13.12.2006 har 01.01.07 som "födelsedag". Hur det är i Sverige vet jag dock inte.

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 017
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 957
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 190
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka