Föl efter Donnerfly & Good future???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Angela
  • Startdatum Startdatum
A

Angela

Föl efter Donnerfly & Good future???

Hejsan,
jag skulle vilja veta en massa fakta om donner fly och good future,är det någon som vet hur dessa avkommor blir osv??
Jag ska köpa ett sto föl efter dessa linjer,och vill gärna veta då hur hon kommer att bli.Hon är 134 hög nu,(född i maj -03) pappan donnerfly är ju 172 och hennes mamma är 167,vet nån hur hög hon kommer att bli?
Tacksam för svar!
Mvh Camilla :D

Re: Föl efter Donnerfly & Good future???

Har bara vait med om trevliga avkommor efter Donnerfly!
de brukar bli rätt stora!
ett tipps gå in och kolla Team Piaffs hemsida så hittar du Donnerfly med avkommor där. :bump:

Min absoluta favvohäst i skolan är efter Good Future.
Han är verkligen :love:, men lite speciell..
Väldigt lik sin pappa också.

Låter som ett VÄLDIGT fint föl, mkt bra härstamning iaf :d :)

Vi har haft en häst efter Good future.Det var en väldigt fin häst,stor (1.74),svart, med väldigt bra gångarter och han hade INTE lång rygg som en del Good future avkommor har (min egna åsikt)Han var även underbar att ha och göra med :)Tyvärr fick vi ta bort honom förra året då nervsystemet inte fungerade som det skulle :(

Du kan inte enbart gå efter mamma och pappas höjd, du måste gå några led bakåt...först då kan man få något sånär hum om hur stor hästen ev kan bli. Min häst är E:Donnerfly och U: ett sto jag hade som var 163 cm...avkomman blevo enbart 152 cm :-)född-00....MEN forskar man bakåt i mammans led så ser man att ca fem generationer bakåt så var dom inte högre än MAX 158 cm...de flesta låg på 155 cm..alltså, mitt sto var en jätte med andra ord ;-)

visste du inte? :D
jag vet inte om han är min favorit längre, men han är ju gullig.

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 604
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 794
Senast: Görel
·
Avel Har blivit erbjuden att låna ett sto e: Gigolo-Chess-Good Future- Robin Z. Hon är A-premierad och kommer ur stostam 40. Hennes mormor är...
Svar
14
· Visningar
2 321
Senast: rubytoo
·
Avel Vill börja med att säga att jag inte varit i kontakt med veterinär i denna fråga ännu, och att det är veterinärens bedömning jag i...
2
Svar
27
· Visningar
3 757
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar