Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fin färg och så fint namn!Hingstföl, rödblackskäck, som jag tänker får heta Lysingur Visa bifogad fil 72578
Intressant! Jag fick lära mig att det var Rimactan som var den farliga medicinen att ge vid behandling av Rhodokockinfektion, men det var iofs några år sedan också. Där lärde jag mig nåt nytt.Det är inte Rimactan som är farligt för stoet utan Kalcid
Intressant! Jag fick lära mig att det var Rimactan som var den farliga medicinen att ge vid behandling av Rhodokockinfektion, men det var iofs några år sedan också. Där lärde jag mig nåt nytt.
Azithromycin heter det nog när jag tänker efterVet inte huruvida Rimactan är helt ofarligt eller ej men det som kan orsaka akut kolit hos ston är Klacid/Erymax/Arithromycin
Hur går det med Mammu Mu? Blir hon dräktig nu?De är tomt hemma utan Maggan och Majsan men förhoppningsvis vill mamma häst ha en bebis nästa år så de går fort Dock tror jag Maggan har de väldigt mycket roligare på ett stuteri fullt med jämnåriga kompisar men de menas ju inte att matte inte kan sakna våra små gos stunder Visa bifogad fil 72549
Vi hoppas Hon stod med tre ägg dagen före midsommar och inseminerades på midsommarafton och ska kollas på dygn 14 & 16Hur går det med Mammu Mu? Blir hon dräktig nu?
Det är tur hon är söt det lilla livet, den här ungen kommer se till att jag har händerna fulla!
Vilken attityd!
Jag har redan blåmärke/bula på smalbenet och blivit kickad i magen. Man får ha ögon nacken när man leder dem till och från hagen Längtar tills vi kan släppa ihop med det andra stoet och fölet. Jag var lite orolig först för att han redan har blivit så stor (föddes i april), men jag tror att han kommer få det hett om öronen
Här försöker hon galoppera över mig
Visa bifogad fil 72499
Igår kväll körde jag Bansai och mamma till nya stället, bara 5 min bort med bil. Lastning och körning gick bra, men sen skulle mamma häst absolut inte gå in i nya stallet. Dom fick stå inne under natten och lära känna det andra stoet med föl och när vi släppte dom på betet imorse höll dom sig på avstånd, det kommer dom säkert göra ett tag. Det känns så skönt att dom får sällskap och lekkompis, och att det är så nära ändå.
Mitt lilla gullefjun har varken försökt springa på mig eller kickat, det enda hon gör är att smaka försiktigt på mina kläder . Supersocial liten häst som älskar att bli kliad, och är så himla snäll och vänlig rakt igenom . Får väl säkert igen för att jag skrivit det här framöverMin grabb skulle göra något liknande när han var föl kanske 2 veckor gammal. Han tog sats och galopperade rakt mot mig. Vad han inte räknat med var att Big mama såg honom och kom dundrande efter. Han gjorde aldrig om det igen ibland är det tur att man har en förståndig märr. Behövde själv aldrig bryta in och korrigera