Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis som oss så har dom avslag efter födseln,att hon är svullen kan vara en bristning inne i vulvan,det är ju inte så att man vänder ut o in på den för att titta.Stort tack, hon är verkligen allt vi kunde hoppats på. Dessutom var jag 99% säker på att det skulle bli en hingst då stoet var extremt hingstig under en period i dräktigheten. Pendeln sa dock sto och det var vad vi allra helst önskade oss. Vårt andra sto som ska ha i början av juni har vi varit säkra på har ett sto i magen då hon varit ganska sur i perioder (i hennes mått mätt) men pendeln säger hingst.. så nu undrar vi om det inte blir en hingst istället.. jag som egentligen inte tror på sånt!
En annan fråga förresten, stoet hade en helt komplikationsfri fölning, allt gick snabbt och fint och stoet svettades inte ens eller verkade direkt ansträngd. Men nu två dagar senare har hon svullnat lite grann på ena sidan nedanför vulvan och blöder lite grann från slidöppningen när hon springer. Verkar inte alls påverkad, ingen feber och är inte öm och det ser inte på ngt sätt farligt ut, och vi kan inte se att hon spruckit eller behövs sys. Är det vanligt att de svullnar och blöder lite grann (med betoning på lite) efteråt? Kisseri och bajs fungerar som det ska men är som sagt nybörjare på avel och är väldigt mån om stoet.
Men åh, han såg ut precis som min i början när han skuttade iväg! Precis så gjorde Calle också första dagarna i hage Så fin han ärEtt klipp på min buse för ett par dagar sen. Lite osäker på hur man delar från facebook så får se om detta går. Har gjort inlägget offentligt iallafall.
Vad roligt, jag har haft lite kontakt med dem på messenger bara o skickat nån video o bild. Väldigt trevliga att ha att göra med tycker jag! Min var först ut ja, sen har jag sett några till förutom din. Ska bli så kul att se vad det blir av dem här i framtiden.Tack! Jag tycker också han ser fin ut men samtidigt tycker jag det är jättesvårt att se vad det ska bli av dem när de är så här unga. Men det är också det som är det roliga med avel. Spänningen att följa dem och se hur de utvecklas. Hingstägaren ringde igår och stämde av. Vilket fantastisk trevlig initiativ! Din Fritidsryttare var väl den första som föddes och min han bli nummer 4.
Nån måste verkligen ha flörtat med konstnären när den ungen 'ritades', vackrare teckning kan man väl knappast önska sig!Vår tjej är en riktig tuffing, oerhört social och stackars mamma Flisan har fullt upp.
Här är hon fyra dagar.
Nån måste verkligen ha flörtat med konstnären när den ungen 'ritades', vackrare teckning kan man väl knappast önska sig!
@smulan87 Jag bara älskar den där ungen ! Färgen och hela uttrycket är ju bara perfekt, måtte hon få ett långt liv och riktig karriär på dressyrbanan . Blir det betäckning igen eller är du för ridsugen nu ?