Grattis!
Vilken föl-boom det verkar ha varit i natt, sett åtminstone 3 nyfödda på Facebook och ytterligare en Buke-fölis.
Men ingen här
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!
Vilken föl-boom det verkar ha varit i natt, sett åtminstone 3 nyfödda på Facebook och ytterligare en Buke-fölis.
Grattis!
Stort grattis @Jealle vilken fin unge du har fått! Den ser fuxfärgad ut, eller är den brun? Trodde jag skulle få en fux (mycket fux på mödernet) men tji fick jag.
Här är Calle igår vid utsläpp när han får syn på fåren i hagen intill. Onödigt att följa morsan tycker han. När jag skulle ta in för ett par dagar sedan såg jag mamma häst stå och äta men inget föl. Morsan kom i full karriär och sprang in i stallet själv, långt efter kom Calle, han gjorde sig ingen brådska.
Haha kan vara så att jag har muttrat nåt om det ocksåDen har du fått för dina synder, tror jag.
Visst har du fått en fining nu? Jag tror jag har hört talas om en helt perfekt liten fölis?Men ingen här
Diesel föddes på annandag påsk kvällen. Allt gick bra och han var snabbt uppe på benen.
Grattis!Precis som @Amanda_F säger så kom vårt första efterlängtade föl igår morse. Hon är e.Johnson u.First Impression ue.Florencio I. Hon kom helt utan förvarning på dag 342, inga fyllda spenar, ingen vit mjölk och stoet visade inga tecken överhuvudtaget på natten eller när hon släpptes ut i hagen. 30 min senare larmar en granne om att ett föl är på väg. Fosterblåsan var synlig men hon stod upp och då det var -7 grader så togs ett snabbt beslut att ta in henne och det gick fint. Väl inne i boxen la hon sig och snabbt därefter var fölungen ute, pigg från start men mamma var förståndig och låg kvar och bara gnäggade välkomnande, efterbörden kom när hon fortfarande låg ned. Vi nappade i henne råmjölk och strax därefter hittade hon matbaren själv. Allt har verkligen fungerat precis som man önskar och vi är så glada över denna fina tjej och så oerhört stolta över mamma Flisan som tagit an mammarollen på bästa möjliga sätt.
Idag var de ute för första gången, men bara en snabbis för det är verkligen inte väder anpassat för en fölunge här just nu. Här följer den obligatoriska bildbomben.
Vilken drömunge, stort stort grattis!Precis som @Amanda_F säger så kom vårt första efterlängtade föl igår morse. Hon är e.Johnson u.First Impression ue.Florencio I. Hon kom helt utan förvarning på dag 342, inga fyllda spenar, ingen vit mjölk och stoet visade inga tecken överhuvudtaget på natten eller när hon släpptes ut i hagen. 30 min senare larmar en granne om att ett föl är på väg. Fosterblåsan var synlig men hon stod upp och då det var -7 grader så togs ett snabbt beslut att ta in henne och det gick fint. Väl inne i boxen la hon sig och snabbt därefter var fölungen ute, pigg från start men mamma var förståndig och låg kvar och bara gnäggade välkomnande, efterbörden kom när hon fortfarande låg ned. Vi nappade i henne råmjölk och strax därefter hittade hon matbaren själv. Allt har verkligen fungerat precis som man önskar och vi är så glada över denna fina tjej och så oerhört stolta över mamma Flisan som tagit an mammarollen på bästa möjliga sätt.
Idag var de ute för första gången, men bara en snabbis för det är verkligen inte väder anpassat för en fölunge här just nu. Här följer den obligatoriska bildbomben.