Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

null_zps0fa5e9fd.jpg
[/URL][/IMG]

Som denna menar du?

Bizze o Dea

Kl.

I natt fölade ett av stona lite oförberett i hagen. Hon var beräknad 28/5. Ut kom ett fint sto föl e: Lyckängs Rex 265 u: Froydis vom Oderhaff 3222 :)

Halledussingen då :love::love:

Jag har haft ivriga diskussioner med mitt föl (9dygn) om skatet :rage:, men idag var han inte på EN ENDA GÅNG! Jag som trodde fölvaka var jobbigt, mkt jobbigare att vaka på fölet. :D förhoppningsvis sköter han sig from nu :up:

Men jag såg ikväll att yttersta delen på naveln var smetig, ingen feber dock. Ska ringa vetten imorgon men jag tycker väl att det är onödigt med AB, men jag vet inte hur känsliga föl är?! Tvättade med klorhexidin och åkte hem och vila :o

Här kommer en första (dålig mobil bild) på min lill sötnos. Föddes i måndagskväll kl 20.20, stoföl e: Amperé - Briar

944358_418982904866400_1030111010_n.jpg

Allt gick bra förutom att stoet inte släppte efterbörden, så den fick vet komma ut och plocka bort. Samma sak förra året, är väl bara att inse att hon är den sorten och ringa vet direkt nästa gång.

Ja, jag har ett dräktigt sto till, också Amperé. Mamman är e: Don Schufro - Weltmeyer. Har gått längre än detta sto som redan fölat. Men hon var sen förra året också.

Men det *ÄR* ju jobbigt att vara liten.... :)

2vsfdc7.jpg

Underbaring :love:

Saknar min så när jag ser din...:( hoppas hon får komma hem imorgon, veterinären sa det idag när vi pratade men hon vill se säkert att såret på hornhinnan läker som det ska. Såret sitter så långt ner att det går bara att se i en särskild vinkel och fölis måste vara avslappnad dessutom...

Glad i alla fall att jag agerade direkt och fick föl under vård med en gång och inte väntade. Ögon är alltid lurigt.

Hon var beräknad igår, men förra året gick hon över två veckor. Hon är verkligen ett fint sto så det är kul att få möjlighet att ha henne i avel, hon är född 2001 så förhoppningsvis kan hon få många föl till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 066
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 369
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka