Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

O.B.S: det är inte jag som äger Matilda och fölet utan några vänner till mig

Bild001.jpg
[/IMG]Han kom i natt, kl 01.20:
Wapasha
e.Wilco
u.Gera
Haflinger!

*kl*

Fick litet ardennerföl i stallet i natt, eller igår natt blir det ju... vid elva tiden!

Ljus fux med stor bläs och väldigt ljusa ben. Ett sto.

Efter... en hingst... som jag inte minns namnet på just nu, kanske terrosan? Eller om det var mammans pappa... :o
URsöt är hon iallafall, och enorm om man jämför med våra spetor till halvblodsföl :rofl:

Inte min häst, utan stallägarens! Återkommer med bättre info och kanske någon bild :idea:

Kramar från Sandra.

fölet är efter Ulltan (stava):)

Ikväll kl.20.50 på dygn 339 föddes så äntligen ett hingstföl
e. Figaro R-Master-Napoleon, brun med stjärn.

Det är det absolut största föl jag någonsin sett...och jag förstår nu att det behövdes ett långt arbete med förvärkar för att bana väg för denna bjässe.
Han är en bit över 110 cm i alla fall har dessutom ordentlig med hull..

Här föddes i kväll kl 19.15. på dygn 351, ett hingstföl e Don Primero-Gauguin de Lully-Presto xx. Brunsvart med fyra vita och skjuten stjärn.

Kl 01.50 ca kom det ett mörkt stoföl med stjärn. E: Casir Ask-Bayard. Bilder kommer under morgondagen. Nu ska jag sova lite!:)

Skrev fel och vill rätta till det.

Wapasha
e.Wilco
u.Ninna Så-nu stämmer det

I morse ca 4.30-5.00 fick mitt sto ett hingstföl. Han kallas för Musse, men ska heta Jamaro af Lida. Han är e. Camaro M - Amiral - Hertigen - Illiad - Trust. Hon gick 334 dygn. Bilder kommer.

Även mitt Amiral (Krevad-Pontus) sto har fått en fölunge. Den 24/ någon gång vid 4 tiden på 338 dygnet. Hon tyckte nog att hon klarade av det själv den här gången och passade på mellan tillsynen. (Förra året gick vattnet på kvällen när två personer var i stallet och edan behövde hon hjälp med att få ut ungen.) Den här gången stod ungen upp och drack på mindre än en timme. Till skillnad från er som har svårt att få upp fölungen så var vår inte så pigg på att lägga sig ner... Låg en gång första dan men nu har han kommit på att det är ganska skönt att ligga ner och sova. Hur som helst är den en brun hingst med två vita bakben och stjärn och pappa är Twilight.

Igår 26 maj kl 21.50 ca föddes ett hingstföl e: Sheraton-Cortez-Maraton. Han är brun, vita hår i panna samt en vit bakkota, stor och långbent. Bilder kommer!

Nu är våra travarföl födda för 2008!

st.jpg

Först ut var ett sto född 8/4 Buck Newton - Midnight Magic

18majj.jpg

Nummer två är ett so född 11/4 Buck Newton - Prinsess Youma

23aprilrckeruttungan.jpg

Nummer tre är ett sto född 23/4 Buck Newton -Luna Silas

1.jpg

Nummer 4 är ett sto född 23/5 Buck Newton - Rhianna

Bara sto i år:)

Föl nummer två på gården föddes inatt.

Långbent hingstunge - skimmel född fux (tror vi).
e. egen hingst (Calido-Capitol) u.e. Heslegårds Weltmeister - Tiden xx. Piggelin och fin krabat, som redan efter en kort stund galopperade runt sin mamma.

Här kommer några bilder:

Lite kul är att han är halvbror till stoet som är mamma till fölet längst ner.

LittleStriverfl27tittarinikameran.jpg

LittleStriverfl27finStriver.jpg

Och bonusbild på den andra fölungen e. Don Primero ue. samma som fölet ovanför

Floransbarn.jpg

Min lilla bäbis kom idag!!

En hingst med stor bläs o 4 halvstrumpor.
e.Cathageno
u.Agena xx

20788968.jpg

20788969.jpg

Nu är vi färdiga för i år..
Fjärde och sista fölet anlände i morse kl.06.50. Efter att mamma legat och sovit hela natten och inte rört en fena föddes ett brunt hingstföl med bläs och fyra vita e. Aerline H-Guinness-Arram på dygn 326.

Bilder kommer..

Hingstföl:love: född:25/5 e:Magini U:Matilda Ue:Maximillian
Ute för första gången,samma dag som han föddes..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Här är presentationstråden för fölen som föds i år. Lägg ut några fina bilder och skriv gärna stam på fölet eftersom det är många som...
Svar
16
· Visningar
5 107
Senast: Narcissa
·
Avel Här är årets presentationstråd för alla nyfödda föl. Skriv gärna stam och ras och lägg in någon bild. OBS! Som vanligt gäller att det...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
18 486
Senast: EoG
·
Avel Har länge funderat på att ta föl på mitt sto e, come back 2. Men är lite tveksam mot alla osäkerheter och risker med det. Och sen när...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Tingeling
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 361
Senast: anra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka