Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Måndagen den 19 maj födde Dardanella sitt 3:e föl, ett sto föl E: Roven xx. Hon fölade kl 02,20 o allt gick perfekt.

Vet tyvärr inte hur man lägger upp bilder, så jag hoppas att man kan göra såhär.

http://www.qre.nu/DelightQREF2.htm

mvh sophie

Äntligen får jag vara med i den här tråden också! :love:

Konjack
e. Cortus
u. Kandi
ue. Antares
f. 080521 kl. 01.00
Hingst, ljusbrun med stor stjärn och strimbläs samt vit strumpa höger bak.

Min lilla prins som äntligen behagade titta ut efter 350 långa dygn i magen! Konjack är en stor kille, otroligt duktig på allt och har världens bästa mamma! Han tog sig upp själv efter bara en timma och åt en halvtimma senare. På morgonen, fem timmar gammal, sprang han runt i boxen och provade sina långa ben i diverse krumsprång! :love::banana:

20655699.jpg

Nu har årets första kommit.
På dag 330 (duktig flicka) föddes en liten hingst e. Don Primero. Han är helt bedårande. Brun med liten stjärn och nosbläs. Född i uppförsbacke!

Det är stoets första fölunge och extra kul är att stoet är uppfött på gården, så det är nu andra generationen !

Han föddes inatt i och var uppe på de långa benen direkt.
Mamma är väldigt mån om sin lille pojke och vill ha honom framför sig hela tiden så när han skall dia så har vi hållit i henne så hon inte snurrar...

th_Sunflowerfl21majligger.jpg

th_Sunflowerfl21majstrfint.jpg

th_Sunflowerfl21majbiterron.jpg

20 maj kom han äntligen! :love:
En hingst e: Aerline H - Rambo - Caracas
Än så länge är han brun med 4 vita ben och bläs, matte hoppas dock på att han ska skimla av... (Fast det kanske är lite synd med de tecknen)

//Stolt matte

jag ahr glömt att skriva i tråden. Men den 23 April fick mitt Morgansto Sissey sitt föl, det blev ett underbart litet buckskin sto.

Memt Betty Louisa (Viewhill Sunrise Emigrant x Goldget Sissey)
Betty28april2008_07.jpg

20673312.jpg

20673314.jpg

NU har äntligen Cirkas lille föl tittat ut :) Akilles är en riktigt tuffing ;) Föddes den 20/5 mellan 16:30-17:30 ute i hagen :) Cirkas första föl också, hon är världens snällaste mamma :)

Den 3:e maj kom mitt efterlängtade föl till världen, ett stoföl e. Camaro M u. Contrast (20) e. Solid-Cavalotti. Jättefint m.brunt sto, blir dock skimmel, otroligt långa ben!! Mamman har elite i 6 generationer på mammans sida! Spännande!
Hade gärna lagt ut bild, men vet inte hur man gör! Nån som kan hjälpa mig?

Idag på förmiddagen fick vi våran andra hingstunge för detta år!
Welsh partbred, väldigt tigrerad! Mamman är British Spotted Pony och pappan Welsh sekt. B (Samma pappa till våran första fast han är u: Tysk RP) Allt gick jättebra och mor o son skuttar omkring i hagen.
Båda finns med på PixBox http://www.pixbox.se/alb_show_id754241_page0.html

Jag har också missat att skriva i dennna tråd. Fick fullt upp när jag blev med föl. :bump: Den 8/5 föddes en välskapt hingst-unge. Brun utan något vitt. E: Elmshorn, och vårt Quarter-sto: U: Robins Dixie.
Bild kommer när jag har lärt mig hur man gör.

I natt strax efter 4 kom Eternitys föl ut!
Ett sto med stjärn och vita halvstrumpor bak.

Välkommen Carmen Elektra:love: e.Figaro R - Ehrentusch - Rheinblick
1211512641000_Bild115.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Den 3:e maj kom mitt efterlängtade föl till världen, ett stoföl e. Camaro M u. Contrast (20) e. Solid-Cavalotti. Jättefint m.brunt sto, blir dock skimmel, otroligt långa ben!! Mamman har elite i 6 generationer på mammans sida! Spännande!
Hade gärna lagt ut bild, men vet inte hur man gör! Nån som kan hjälpa mig?

Provar att lägga in bild!!
11sdx6w.jpg

*kl*

Natten till idag fick Amira sitt första föl!
En fin och välskapt hingst efter Highlander.

Fölningen var okomplicerad & mor och son mår prima :)

P1010016-1.jpg

P1010019-1.jpg

natten till fredag fick vi årets sista föl. det blev ett brunt stoföl utan tecken. allt gick jättebra. mamma och föl mår prima.
resultatet för i år 3 stoföl, 3 hingstföl. :love:

Hej, jag är också idiot på detta, men har precis lärt mig lägga ut länk till pixbox, det var enkelt, bara gå in där och följa instruktionerna, sen kommer en adress som man kan skriva. Men du menar kanske lägga bilder direkt här, det kan inte jag heller, skulle gärna lära mig också!! Här är iaf mitt föl född den 22/5 han är e. Silvermoon-Looping-National Zenith http://www.pixbox.se/alb_show_id806505_page0.html

Ca kl 23.45 den 24/5 på dygn 327 kom ett litet stoföl e. Quaterback till världen här! Allt har gått bra.
Bilder kommer..

Vårt Irco Mena-Caracas-sto nedkom med en liten dotter e Perlino Kinsky.
12 timmar gammal:
ircafoal12h2.jpg

ircafoal2.jpg

KL

Hingstföl e VDL Sheraton - Maraton. Långbent vackert föl, men jag väntade mig något annat, vare sig färg eller tecken stämmer enligt min förväntan. Väntade mig ett föl som skulle bli mörkbrunt eller svartbrunt som vuxen och helt utan tecken, ev en liten stjärn. Men ut kom ett föl som kommer bli vanlig brun häst och med en bläs! Var kommer den ifrån undrar jag? Varken mamma, pappa, morfar, mormorsfar eller farfar har någon bläs, men det är väl någon långt tidigare ner i leden.

Hilton.jpg
[/IMG]

Hilton1.jpg
[/IMG]

Idag den 25/5 fick Matilda ett vackert brunt hingstföl m.bläs och 3 vita strumpor!:love:

Han är super fin/vacker...:)
Vet ej hur man gör med bilder..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Här är presentationstråden för fölen som föds i år. Lägg ut några fina bilder och skriv gärna stam på fölet eftersom det är många som...
Svar
16
· Visningar
5 107
Senast: Narcissa
·
Avel Här är årets presentationstråd för alla nyfödda föl. Skriv gärna stam och ras och lägg in någon bild. OBS! Som vanligt gäller att det...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
18 486
Senast: EoG
·
Avel Har länge funderat på att ta föl på mitt sto e, come back 2. Men är lite tveksam mot alla osäkerheter och risker med det. Och sen när...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Tingeling
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 361
Senast: anra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka