Foglossning - ont i ryggen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Foglossning - ont i ryggen?

CillaW skrev:
Kiropraktorer är inte legitimerade,så vitt jag vet.

Foglossningar kan inte försvinna. Om smärtorna försvann, så berodde de på andra saker än foglossning.


Det finns ca 170 legitimerade kiropraktorer i Sverige, man ska inte ha jätteont av foglossningarna eftersom det sker så sakta. Får man jätteont av foglossningen så beror det oftast på att man redan har problem innan. Det är inte säkert att man har känt av problemen innan. Barnmorskan som jag går till rekommenderade kiropraktor behandling. Om det är någon som vill ha adressen till LKR (Legitimerade Kiropraktorers Riksorganisation) så kan ni skicka ett PM till mig.
 
Sv: Foglossning - ont i ryggen?

Legitimerade av Socialstyrelsen?

Jisses, här händer det saker som man inte vet om :)
 
Sv: Foglossning - ont i ryggen?

Dom kiropraktorerna som ingår i LKR är legitimerade av Socialstyrelsen. "Riksdagen har den 8 februari 2006 beslutat att LKR kiropraktorer, som redan idag är legitimerade, också får en skyddad yrkestitel. Beslutet som träder i kraft den 1 april 2006, innebär att ingen som inte är legitimerad och inte har genomgått en av staten fastställd och godkänd utbildning har rätt att använda denna yrkestitel. Hundratals, kanske tusentals terapeuter som tidigare rubricerats sig som kiropraktor, får inte längre arbeta under kiropraktikens fana. - Detta är ett mycket viktigt beslut som leder till kvalitetsgaranti och därmed en förbättrad patientsäkerhet, säger Patrich Wennergren, ordförande i LKR." Utdrag från deras hemsida. Så i bland kan riksdagen fatta bra beslut.
 
Sv: Foglossning - ont i ryggen?

Minsann!

Men det är ett väldigt färskt beslut, så det måste vara därför jag inte visste. BRA med legitimation och skyddad yrkestitel!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 892
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp