Fogden jagar Pär-Ola

Sv: Fogden jagar Pär-Ola

Hur kan detta betäcknas som STORA skulder? Inte mer än vad många har i lån på en bil.

Nyhetstorka hos journalisterna?

Och varför skriver Ridsport om det :confused: Det är väl ingen skvallerblaska eller??

Jagar är väl att ta i? Betalar man inte vad man ska så är det KFMs "jobb" att se till att säkra de tillgångar som finns. Varken mer eller mindre.

Hur kan detta betäcknas som STORA skulder? Inte mer än vad många har i lån på en bil.

Nyhetstorka hos journalisterna?

Men hos dom flesta ligger nog inte den skulden hos fogden får man hoppas.
Killen lever uppenbarligen över sina tillgångar.

Fattar inte vitsen med att hänga ut honom för det. :confused:

Detta kan väl ändå inte vara allmänt nyhetsvärde? Känns mer som att vältra sig i skvaller och annans olycka.

Skäms Ridsport :mad:

Fattar inte vitsen med att hänga ut honom för det. :confused:

Detta kan väl ändå inte vara allmänt nyhetsvärde? Känns mer som att vältra sig i skvaller och annans olycka.

Skäms Ridsport :mad:

Jag ser det som att det är en frisk man i sina bästa år som faktiskt undandrar sig arbete-kan han inte försörja sig på att rida hästar så iväg och sök jobb, vilket som, se till att dra in pengar så han kan vara med att försörja sina barn.

Jag tycker det är patetiskt att läsa om "att han har en plan" för att behålla vigselringen om det är på bekostnad av samhällsresurser och han försöker smita ifrån sina betalningsanmärkningar.

jag skulle vilja säga: -Skämmes Pärola istället.

Jag håller med dig, men fattar inte varför Ridsport skriver om det. Hade passat bättre i se&hör..

Jag ser det som att det är en frisk man i sina bästa år som faktiskt undandrar sig arbete-kan han inte försörja sig på att rida hästar så iväg och sök jobb, vilket som, se till att dra in pengar så han kan vara med att försörja sina barn.

Jag tycker det är patetiskt att läsa om "att han har en plan" för att behålla vigselringen om det är på bekostnad av samhällsresurser och han försöker smita ifrån sina betalningsanmärkningar.

jag skulle vilja säga: -Skämmes Pärola istället.

Jag har absolut ingen uppfattning eller åsikt om karlns privata ekonomi. Mycket möjligt att han ska skämmas men vad sjutton har det för nyhetsvärde eller syfte att skriva om hans ekonomiska problem och eventuella lösningar eller undanflykter eller whatever???

Ingen alls!

Potentiella kunder eller affärspartners är väl dom som har nytta av att veta detta och dom kan lätt kolla upp honom och få all information själva via KFM, vad är det för nytta att göra det till allmän beskådan som nån skvallertidning?

*KL* Nu har han ju själv valt att bli en Media **** och har man Gift sig osv och valt att se till att man är *kändis*:eek: så kommer ju även dessa negativa granskningar till .... Hua ....vilken man ....eller nåt ....

Senast ändrad:

Det var ju obetalt underhåll med mer. Så det är fullt möjligt att han har VALT att inte betala underhållet, inte att han inte har råd. Då går samhället in och betalar och sen hamnar skulden hos fogden i princip omedelbums.

*KL* Nu har han ju själv valt att bli en Media **** och har man Gift sig osv och valt att se till att man är *kändis*:eek: så kommer ju även dessa negativa granskningar till .... Hua ....vilken man ....eller nåt ....

Ja säkert. Men jag tycker fortfarande inte att det är okej, bara osmakligt.

Ingen av oss som läser (som inte känner honom personligen) VET varför han är i den sitsen som han är. Jag har själv varit och träffat tillräckligt många andra som haft det tufft ekonomiskt och det är inget man önskar basunera ut. Jag tycker inte att man ska behöva göra det bara för att man är känd och det gäller alla kändisar, jag gillar inte att media visar upp folks smutsiga byk bara för att dom är kända. (Med undantag för rent kriminella fruktansvärda handlingar som om det handlat om pedofili, hustrumisshandel, djurplågeri och dylikt men jag tycker fortfarande att det ska gälla samma som för icke kända.)
Sedan ger jag inte mycket för de som vill bli kända och gör vad som helst för det men jag tycker ändå inte det är intressant med sådant här. Och det är möjligt att han är ett rent svin men det kan knappast vi veta eller avgöra via det vi sett på TV och nu i tidningen.

Men det är bara min personliga åsikt och jag må vara själv för den men jag står för den i vilket fall. Och jag vill läsa annat i Ridsport.

Senast ändrad:

Håller med dig.

Det är hans problem,inte andras/vårt. Skulle man börja granska varje granne, vän eller bekant skulle man nog hitta mycket man inte vet.
Gillar inte heller det här med att många tycker att "kända" ska vara allmängods.

Håller med dig.

Det är hans problem,inte andras/vårt. Skulle man börja granska varje granne, vän eller bekant skulle man nog hitta mycket man inte vet.
Gillar inte heller det här med att många tycker att "kända" ska vara allmängods.

Jag håller med.

Ridsport brukar innehålla så mycket trams om hästfolk och alla verkar vara så glada och ha massor av pengar. Verkligheten är ju ofta en annan, hästsport är dyrt och resultatet är att massor av folk lever över sina tillgångar, se bara lyxfällan som haft hästägare mer än en gång :( Kanske vore det bättre att man skrev om det? Hur både okända och kända ryttare har så stora problem att de hamnar hos eller riskerar att hamna hos kronofogden.

Att hänga ut enskilda som det är okej att ge sej på för att andra medier gjort det, känns sådär. Men gör en seriös artikelserie om vad hästar kostar och hur stor del av hästägarna som har stora ekonomiska problem.

Bara en sån sak som att lösdrift och barfota är så poppis numera;) Gissa varför... Allt skitsnack om naturligt, det handlar nog i 99 fall om att det blir billigare och gör det möjligt att ha häst fast man inte har råd..
Fråga alla hovisar hur lätt det är att få betalt av kunderna?
Jag vet t o m en hästägare som fick sparken för nåt år sen pga missbruk av sin arbetsgivares konton, telefoner och annat, för att det inte fanns mat till hästarna och det ena ledde till det andra, "lån", som blev flera "lån" osv. Oansvarigt ja, men inte ovanligt tyvärr. Alla omkring fick en chock, vi hade aldrig anat.
Det är mycket man inte vet. Men det är grymt mot många hästar som riskerar att fara illa och även många människor, det kan man väl skriva om.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: soom
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 205
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama