fÖRTVIVLAD MAMMA (långt)

Sv: fÖRTVIVLAD MAMMA (långt)

Nu vet jag inte men om dom andra barnen är yngre, men om dottern var ensamma med dom yngre så skulle jag nog reagera.

Pappan har en dotter med sin sambo som är ett år,och jämt när min dotter är där så tjatar han om att hon ska passa henne hela tiden och springa ut med hunden mm,hon vill inte det
 
Sv: fÖRTVIVLAD MAMMA (långt)

Att sambon har fler barn och att de lämnas ensamma tycker inte jag är något problem, när jag var 12 cyklade jag själv till stallet direkt efter skolan (buss på vintern) och kom hem vid 18-19 tiden. Inte heller att de jobbar, de gör väl i princip alla föräldrar nästan idag (tyvärr).


Där emot alkoholen är ju ett större problem, men jag tycker Ni får ge honom en chans över sommaren. Minsta droppe och dottern kommer hem till dig igen och kommer inte på besök först han är nykter.

Min sambos mormor är alkoholist, men hon är i alla fall alltid nykter när hon är med sina barnbarn. Då ställs flaskorna långt in i skåpen bakom lås och bom.
Jo jag tycker det e ett bektmmer att hon/dem lämnas ensamma i det samhälle dem bor i,mkt misshandel inbrott rån mm,
 
Sv: fÖRTVIVLAD MAMMA (långt)

Men du har ju ryckt upp din dotter från sina rötter och sen blir du förvånad när hon vill bo hos sin pappa där hon är uppväxt..

Nej jag blir inte förvånad men så klart man blir ledsen,ja hon saknar sina vänner och där hon har växt upp
jag är skilsmässobarn själv så jag vet hur det är,och det är inte lätt.
 
Sv: fÖRTVIVLAD MAMMA (långt)

det tycker inte jag. Varför skulle man vara en sämre förälder för att man inte är duktig på matte när man själv inte ens kan stava dom enklaste orden rätt? vem säger att matte är viktigare än det svenska språket?

Jag har skrivit att han kan knappt 2+2 och det innebär inte att han e dum i hela, men saken är att han kommer strunta i läxorna jag känner han så mkt man kan,
Det kommer vara så att hans sambo kommer få göra allting det är inte lätt för henne med,jag har paratat med henne i dag hon e vettig och inser att det inte kommer fungera för min dotter han kommer inte ha den tiden hon behöver.
vem ska köra henne till fotboll ridning bandy inte han i alla fall,
sen om du hakar upp dig på stavningen så får du stå för det,men har inga komentarer alla e inte perfäkta
 
Sv: fÖRTVIVLAD MAMMA (långt)

Skit i vad dom säger om din stavning. Man förstår ju vad du skriver.
 
Sv: fÖRTVIVLAD MAMMA (långt)

Måste bara få fråga hur du lever idag.

Är det bara du och dottern eller har du med en ny sambo osv?
Har du fler barn?
 
Sv: fÖRTVIVLAD MAMMA (långt)

Måste bara få fråga hur du lever idag.

Är det bara du och dottern eller har du med en ny sambo osv?
Har du fler barn?

Hej jo jag lever med en sambo som jag har gjort i 8år och min sån på 9år,jobbar lite grann i stall mm nedsatt på grund av min fibromyalgi,
Min dotter hadde pratat med min mamma i går och då hadde hon sakt att hon inte skulle flytta nu hon skulle vänta till hon börgar gymnasiet för då flyttar man ju för kunna plugga hadde hon sakt,Sen hadde hon sakt att hon karnse skulle få sin fasters isläning men inget sakt hon verkar förrvirrad min dotter,Sen självklart så förstår jag att hon saknar sina gammla kompisar från förra skolan mm,Men jag vet inte hur man ska göra för det jag kan ju inte flytta ner för den skullen jag har jobb här och trivs,Jag fick leva äfter min mammas boende mm när jag va liten ,Min dotter gick på bupp ett tag på grund av att hon inte trivdes här i skolan men sen blev det bra med den saken.Så jag vet inte hur jag ska kunna ändra eller om jag behöver det,Man känner sig så maktlös
 
Sv: fÖRTVIVLAD MAMMA (långt)

Jag har många gånger befunnit mig i samma situation som din dotter.
Mina föräldrar skilde sig när jag var sex år, mamma fick vårdnaden (bland annat pga pappas alkoholproblem). Mamma tog med mig och flyttade till annan ort. Precis som TS ex (som hon beskrev det) har min pappa svårt att visa känslor och ge mig den tid jag behöver.

Någon annan skrev något klokt som jag mycket väl kan idenifiera mig med, när jag är hos pappa vill jag bo där, och när jag är hos mamma vill jag bo där. dom lov och helger jag var hos pappa var det alltid hans sambo, syster eller mamma som underhöll mig medans han var och gjorde nått annat. Min mamma har alltid varit öppen mot mig och berättat om hans missbruk och jag har många gånger känt mig skyldig till just missbruket. Nu vet jag inte hur medveten din dotter är och hur mycket hon förstår men för att analysera efter mina egna erfarenheter (avancerad mening, förlåt) kanske hon vill flytta till pappan för att hon känner som att det är hon som är orsaken till hans drickande och hon vill försöka hjälpa honom (så kände jag i den åldern).

Hade jag flyttat till min pappa vet jag att jag hade börjat likna honom mer och mer, Jag kan se honom i mig själv mycket idag, och det är jag stolt över, men bodde jag hos honom vet jag att jag skulle förvandlats till en sån som han, ha svårt att tala om känslor och jag vet att eftersom min mamma alltid gett mig mycket kärlek och uppmuntrat mig att prata om jag ´behöver skulle kontrasten bli närmast knäckande. självklart ger min pappa mig kärlek också, men inte på samma sätt som mamma. Jag älskar min pappa och är glad att mamma trotts hans alkoholvanor låtit mig träffa honom. och nu när jag blivit äldre kan jag själv inse hur det blivit om jag bott hos honom.

jag har fått uppfattningen att du och din dotter kan prata med varadra bra, så fråga henne vad det är som gör att hon vill flytta till sin pappa och om hon inte är medveten om alkoholen så berätta allt det, inte för att skrämmas, men vill hon bo hos honom har hon rätt aatt veta. Och vägrar han släppa ifrån sig henne gör han grymt fel. hon är 12 år och har rätt att bestämma själv var hon vill bo. Så är det.
 
Sv: fÖRTVIVLAD MAMMA (långt)

Skit i vad dom säger om din stavning. Man förstår ju vad du skriver.

Det värsta är ju att jag tar ju illa vid mig ang min stavning som jag e dysläktiker men har blivitt mkt bättre i dag tack vare min sambo,Sen när jag skriver från hjärtat hur jag tänker och känner så flyter det bara på och jag tänker mig inte riktigt för som allt går så snabt,Jag ber om ursäkt men min sambo säjer att det är oki som man förstår vad jag vill säja och skriver,:crazy:
 
Sv: fÖRTVIVLAD MAMMA (långt)

Jag har många gånger befunnit mig i samma situation som din dotter.
Mina föräldrar skilde sig när jag var sex år, mamma fick vårdnaden (bland annat pga pappas alkoholproblem). Mamma tog med mig och flyttade till annan ort. Precis som TS ex (som hon beskrev det) har min pappa svårt att visa känslor och ge mig den tid jag behöver.

Någon annan skrev något klokt som jag mycket väl kan idenifiera mig med, när jag är hos pappa vill jag bo där, och när jag är hos mamma vill jag bo där. dom lov och helger jag var hos pappa var det alltid hans sambo, syster eller mamma som underhöll mig medans han var och gjorde nått annat. Min mamma har alltid varit öppen mot mig och berättat om hans missbruk och jag har många gånger känt mig skyldig till just missbruket. Nu vet jag inte hur medveten din dotter är och hur mycket hon förstår men för att analysera efter mina egna erfarenheter (avancerad mening, förlåt) kanske hon vill flytta till pappan för att hon känner som att det är hon som är orsaken till hans drickande och hon vill försöka hjälpa honom (så kände jag i den åldern).

Hade jag flyttat till min pappa vet jag att jag hade börjat likna honom mer och mer, Jag kan se honom i mig själv mycket idag, och det är jag stolt över, men bodde jag hos honom vet jag att jag skulle förvandlats till en sån som han, ha svårt att tala om känslor och jag vet att eftersom min mamma alltid gett mig mycket kärlek och uppmuntrat mig att prata om jag ´behöver skulle kontrasten bli närmast knäckande. självklart ger min pappa mig kärlek också, men inte på samma sätt som mamma. Jag älskar min pappa och är glad att mamma trotts hans alkoholvanor låtit mig träffa honom. och nu när jag blivit äldre kan jag själv inse hur det blivit om jag bott hos honom.

jag har fått uppfattningen att du och din dotter kan prata med varadra bra, så fråga henne vad det är som gör att hon vill flytta till sin pappa och om hon inte är medveten om alkoholen så berätta allt det, inte för att skrämmas, men vill hon bo hos honom har hon rätt aatt veta. Och vägrar han släppa ifrån sig henne gör han grymt fel. hon är 12 år och har rätt att bestämma själv var hon vill bo. Så är det.
Ja vi pratar välldigt mkt med varandra om livet och pappan,Hon säjer själv att det är jobbigt i bland vill hon säja saker som hon inte vågar till han på grund av någott,sen säjer hon själv att pappa e ju alldrig hemma han jobbar sen håller han på med sina rally bilar och är mkt ute och fästar med sina kompisar,själv klart så älskar han hemma,saken är när pappa n har bott själv så har han struntat i henne ringde inte sa att hon skulle bo hos mig för hennes bästa sen kunnde han komma full och ha henne men det stoppade jag,sen när han träffade en tjej så skulle han ha min dotter direkt och allt skulle vara så perfäkt ,sen när det förhollande tog slut så va det lika dant att han inte hadde tid mmm,själv klart så ville jag att hon skulle få träffa han men jag kande ju inte släppa i från henne när han va full,
Ang att hon vill flytta till han så har jag frågatt varför och hon svarar bara jag vet inte,Men det brukar vara så här att när hon e där så vill hon flytta dit sen när hon kommer till mig så ringer hon inte jag brukar påminna henne om det att ring pappa ,lika e när han fyller år så brukar jag skicka blommor från min dotter jag försöker att dem ska hålla kontakten.Hon är lite medveten om spriten och det skrämmer ju henne säjer hon själv,hon brukar säja att det gör inget när min sambo driker i bland för han blir inte arg och struntar i henne så det är hon oki hon säjer att min sambo beter sig normalt,ja jag vet inte alls vad man ska göra mm men hon kommer hem i morgon
 
Sv: fÖRTVIVLAD MAMMA (långt)

Tycker det är modigt av dig att vågra skriva på ett forum.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 464
Senast: Killaloe
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 539
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp