Första sparken.

Sv: Första sparken.

mindre än 4 veckor... Om jag inte går över tiden vill säga! Men det känns som 4 månader...
 
Sv: Första sparken.

Man får allt ta o säga grattis till första sparken :) :banana:

Träffa din pappa i lördags föresten :p Trevlig gubbe de :D haha

/A
 
Sv: Första sparken.

haha nej nej han satt och berättade en massa trevliga jakt histoier o att han längtade efter o bli morfar :)
 
Sv: Första sparken.

haha nej nej han satt och berättade en massa trevliga jakt histoier o att han längtade efter o bli morfar :)

Ojdå! :eek:
Till mig säger han mest att "det kommer att bli jobbigt för er med en bäbis" och "hur ska ni ha råd?" och bla bla, men jag tror han är stolt inför andra..
 
Sv: Första sparken.

Ojdå! :eek:
Till mig säger han mest att "det kommer att bli jobbigt för er med en bäbis" och "hur ska ni ha råd?" och bla bla, men jag tror han är stolt inför andra..

Nu köper min pappa massa saker och ser verkligen fram emot och bli morfar, i början hade han panik, det enda han kunde säga var:

"Jag ska lära den åka skidor......hinner jag lära den åka skidor innan jag fyller 50 år?" :rofl:
 
Sv: Första sparken.

Nu köper min pappa massa saker och ser verkligen fram emot och bli morfar, i början hade han panik, det enda han kunde säga var:

"Jag ska lära den åka skidor......hinner jag lära den åka skidor innan jag fyller 50 år?" :rofl:

:rofl::rofl:


Min pappa blev väl glad när han fick veta men sen har han haft en ganska avog inställning. Tror han oroar sig mkt över ekonomi o sånt, plus att han är lite "macho" (tror han).
Men enligt grannarna så går han runt o skryter om att han kommer att vara en "ung morfar" och att "det är viktigt för barnen att ha en ung morfar som kan leka med dom" :p

Ja se pappor..
 
Sv: Första sparken.

Jag kände första sparkarna i vecka 21, utanpå samtidigt. Innan tyckte jag det var väldigt diffust men det var nog bebis som bubblade några veckor innan :)
 
Sv: Första sparken.

Jag kände första sparkarna i vecka 21, utanpå samtidigt. Innan tyckte jag det var väldigt diffust men det var nog bebis som bubblade några veckor innan :)

Säkerligen. Jag har inte kännt någonting sedan i lördags, den har förmodligen kickat som vanligt men man avfärdar det väl som "tarmrörelser" o sånt.
 
Sv: Första sparken.

Jag kände bebisen för första gången i v 16 ungefär. Som att ha bubblor i magen. Tog dock några dagar innan jag kunde erkänna för mig själv att det nog faktiskt var bebisen jag kände. :D
Nu i vecka 20 känner jag rejäla sparkar dagligen. :)
 
Sv: Första sparken.

Första sparkarna känns som grodyngel som sprattlar till tycker jag. Med första barnet kände jag i v 17 och nu med andra känder jag i början av v 16. Nu med andra barnet har det gått så snabbt. För två veckor sen kändes det som grodyngel och nu är det riktiga små stötar.
 
Sv: Första sparken.

KL
Kände i vecka 17 första gången och sen varje dag i stort. Tyckte det kändes ungefär som bubblor som sprack. Sen utvecklas det till det härliga när man ligger framför TVn och magen är som en alien som guppar hit och dit, till det hemska i v 40 när det trycker och sparkas så högt upp under brösten att man varken kan sitta eller ligga.

Nu är pyret 5 månader och sparkas fortfarande som en galning i sömnen, men numera på utsidan av min mage! :love:
 
Sv: Första sparken.

Jag är ska vara i v 17 nu och jag känner absolut ingenting!?
Jag pratade med en tjej idag som är i v 15 hon kände tydligen ganska rejäla sparkar på utsidan.

Jag tycker det låter tidigt men för en del kanske det är så?
Samtidigt blir ju jag hypernervös över att inte känna minsta bubbel där inne, tänk om det är helt tomt och bulan på magen enbart beror på för mycket glass?? :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 683
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 528
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: miumiu
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 709
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp