Första sparken.

V

vansinnet

När kände ni första sparken, och hur kändes det?

Jag har tänkt att jag säkert inte kommer att känna ngt förrän om några veckor, men igår när jag la mig på soffan för att vila lite så kände jag hur det som..bubblade eller vad man ska säga, i magen.
Reagerade inte så mkt på det, men sen kom det ett "bubbel" till som mer "fladdrade". (Om ni fattar hur jag menar?)

Kan det ha varit dom första sparkarna? :love: :bump:
 
Sv: Första sparken.

Kände i v. 16 ungefär. Var som om någon satt & knackade på insidan av man mage, en bra bit nedanför naveln. Skithäftigt var det. :D Sedan dess har jag i princip känt bebisen dagligen & är nu i v.36.
Känns nog väldigt olika för alla, jag har aldrig kännt av det där fladdrandet (som en fisk typ) som många pratar om...
 
Sv: Första sparken.

Med dottern kände jag första sparkarna runt v. 18, men denna bebben så kände jag första för 1,5 - 2 veckor sen. Är i v. 17 (16+5)
 
Sv: Första sparken.

Det kan det mycket väl vara. Jag var v 16-17 när jag kände bubbel, men trodde inte det var bebis utan magen, men BM på ultraljudet sa att det var bebis. Hur tidigt man känner fosterrörelser beror lite på var moderkakan ligger jag hade min på höger sida. Har man den framåt, så kan det ta lite längre tid innan man känner något.
 
Sv: Första sparken.

Jag kände min första spark när jag var i v 15. Jag låg på soffan och det kändes som att någon sparkades innefrån nedanför navlen typ. Kände det ännu mer tydligt för jag hade haft handen på magen. Det var en helt underbar känsla ska du veta. Så pirrigt..

Mvh
 
Sv: Första sparken.

Ja, det är troligen första sparkarna du känner!
Jag kände sånt där bubbel, som om jag var gasig i magen i några veckor innan jag verkligen kunde konstatera att NU är det bebisspark. Jag lyckades begripa/konstatera det i vecka 20.
Nu i vecka 30 så är det väldigt tydligt när bebis sparkar och ibland känner och ser man hur den "buktar" ut mot ett speciellt håll med rumpa eller huvud. Det kan också kännas som om den "drar" hela kroppen mot insidan av magen - kanske är det när den vänder sig.
Det blir bara roligare och roligare att känna den! Jag har blivit beroende!
 
Sv: Första sparken.

Det var säkert de 1a sparkarna!

Jag låg jämt i soffan i början på graviditeten med fjärkontrollen på magen, då syntes det tydligt när bebisen sparkade :love:

Runt v.22 kände jag första sparkarna på utsidan.

Nu i v.35 vill jag bara att bebisen ska komma ut, jag känner mig helt misshandlad..
 
Sv: Första sparken.

Ja då är det nog det! :bump:
Är i v 17 nu så det kanske börjar vara dags.
Har inte kännt någonting idag men då har jag å andra sidan varit på språng hela dagen också, kanske lättare o känna när man lägger sig och vilar och kan känna efter lite bättre?
 
Sv: Första sparken.

Klart det är bebisen! Jag kände också runt v 17 första gångerna, och det var klart lättast om man låg ner. Bästa beskrivningen enligt mej är att det känns som en fis som bubblar runt, fast inne i livmodern.
I v 19 kunde jag känna utanpå, fast väldigt svagt och man fick trycka ner fingrarna i magen lite.
 
Sv: Första sparken.

Klart det är bebisen! Jag kände också runt v 17 första gångerna, och det var klart lättast om man låg ner. Bästa beskrivningen enligt mej är att det känns som en fis som bubblar runt, fast inne i livmodern.
I v 19 kunde jag känna utanpå, fast väldigt svagt och man fick trycka ner fingrarna i magen lite.

Ja ungefär så ja! :idea: :rofl:
Åh, har inte hunnit vila på hela dagen, ska lägga mig snart o se om det kommer igång någon aktivitet. Fast det lär det väl aldrig göra när man vill.. :mad:
 
Sv: Första sparken.

Varje gång jag la mig ner så började min sparka, det var precis som om h*n vaknade när jag blev stilla! :)
 
Sv: Första sparken.

Haha, kanske det.... :) Just nu önskar jag att lillen kunde vara lite mer försiktig, det gör skitont nu med sparkarna! :mad:
 
Sv: Första sparken.

Jo tack, nu är jag faktiskt riktigt less på att ha magen att släpa på och en galen unge som trycker isönder revben och urinblåsan.

KOM UT LILLA FRÖ!
 
Sv: Första sparken.

jag har inga barn själv . men min syster förklarade det som att det känns som när man har ryckningar i ögat, fast i magen då. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 683
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 528
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: miumiu
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 709
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp