Första gruppträningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var faktiskt lite lätt nervös, gillar liksom inte riktigt veta vad jag ska göra, specieller inte så där i grupp
Vet inte om jag har något skit på gång heller (eller så var det nerverna) för pulsen gick upp åt fanders för högt medans jag värmde upp på crossen.

Gruppträningarna kommer gå ut på att vi ska lära oss rätt teknik i olika övningar. Igår var det armhävningar, plankan och jägarstolen
Först fick vi träna tekniken och sen göra ett lätt cirkelpass med alla tre övningarna.

Det var även en fotograf på plats (eller fotograf och fotograf, han hade en något bättre systemkamera än ledarnas iphones) så jag passade på ta före bild.
Om ni får se före bilden eller ej beror HELT på hur efterbilden kommer bli om 12 veckor :D

Det var inte jätteskönt göra armhävningar eftersom jag fortfarande får göra dom knästående mot bänk. Att då ha ett handflatestort blåmärke på knät? Ja ni förstår.
Sen fick jag väldigt ont i underarmarna när jag skulle göra plankan? Så fick göra även den på knä till en början. Bara att välja smärta alltså, knä eller armar.

Det märkliga var att när jag kommit igång (och timmen var slut) så kunde jag helt plötsligt stå i vanlig planka och det kändes som jag kunde stå där länge? Samma sak med stolen.
Det var som om musklerna helt plötsligt fick ny energi. Kan varit att keton-produktionen kom igång, kändes nästan så
Jag :love: träna på ketondrift, den tar ju inte slut på samma sätt som glukogenet (och så vet man att det går åt en del fett till produktionen :D)

Nästa vecka är det ny vägning och mätning, ska bli väldigt spännande :bump:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 059
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 248
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var det dags för terminens sista ridlektion på ridskolan för mig, och den sista lektionen med fast plats i min ridgrupp. När jag kom...
Svar
0
· Visningar
640
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Gjorde ett fys-test för tolv veckor sen och igår var det dags gör utvärdering Då visade konditionstestet 15, plankan 44 sek på knä...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • HJÄLP
  • Ridskoleryttare
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp