Förslag på frisyr

KesoNeso

Trådstartare
Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan.
Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte möjlighet att springa o klippa mig varannan månad. Dessutom har jag lite ”krav”.
Så har ni några förslag på en frisyr med typ kort hår som inte gör något att den växer ett halvår innan man klipper igen?
Och pga mitt arbete behöver jag kunna sätta upp håret om det är lite halvkort bara, jag kan inte ha så det hänger i ansikte/ögon.
Jag tycker jag passar bäst med någon typ av lugg men då får det vara en modell som är lätt för mig själv att hålla efter/kort.

Enkelt va? :D

Obs! Gärna förslag med bild då jag är urusel på att förstå beskrivningar. :)
 
Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan.
Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte möjlighet att springa o klippa mig varannan månad. Dessutom har jag lite ”krav”.
Så har ni några förslag på en frisyr med typ kort hår som inte gör något att den växer ett halvår innan man klipper igen?
Och pga mitt arbete behöver jag kunna sätta upp håret om det är lite halvkort bara, jag kan inte ha så det hänger i ansikte/ögon.
Jag tycker jag passar bäst med någon typ av lugg men då får det vara en modell som är lätt för mig själv att hålla efter/kort.

Enkelt va? :D

Obs! Gärna förslag med bild då jag är urusel på att förstå beskrivningar. :)

Lugg (vanlig lugg, inte gardinlugg) och axellångt är smidigt. Allt kan sättas upp, växer det blir det bara längre, inga konstigheter.
 
En typisk "pottfrilla" hade jag i några år. Det var den frisyr jag trivts bäst i.

Typ denna

6af8ed5bdb1ab01dd1329ead7aefd75f.jpg


Bara man håller efter den lite själv så håller den sig snygg ett halvår.
 
Lugg (vanlig lugg, inte gardinlugg) och axellångt är smidigt. Allt kan sättas upp, växer det blir det bara längre, inga konstigheter.
Sorry, vet inte skillnaden mellan vanlig lugg och gardinlugg :D
Därav helst bilder.
Dock vill jag gärna ha kortare än axellångt.
 
Visa bifogad fil 151432


Gardinlugg är snyggt men måste (enligt mitt hår) stylas varenda dag för att vara snygg… massa massa jobb.

En massa jobb är inte aktuellt då jag ofta går upp kl 04 för jobb. Vid den tiden vill man inte behöva göra mer än absolut nödvändigt :D

Så som du visar i nästa inlägg har jag haft luggen tidigare och det funkar, dock har jag tyvärr en dum virvel på ena sidan som gör att luggen ofta lägger sig helknasigt.
Sen är det som sagt kortare hår jag är ute efter och då är frågan om det blir snyggt med lugg och i så fall vilken sort.
 
En massa jobb är inte aktuellt då jag ofta går upp kl 04 för jobb. Vid den tiden vill man inte behöva göra mer än absolut nödvändigt :D

Så som du visar i nästa inlägg har jag haft luggen tidigare och det funkar, dock har jag tyvärr en dum virvel på ena sidan som gör att luggen ofta lägger sig helknasigt.
Sen är det som sagt kortare hår jag är ute efter och då är frågan om det blir snyggt med lugg och i så fall vilken sort.
Snedbena, med så pass lång lugg att du kan dra ihop den med resten av håret i en tofs på huvudet när det vuxit ut?
 
Snedbena, med så pass lång lugg att du kan dra ihop den med resten av håret i en tofs på huvudet när det vuxit ut?
Hur pass långt behöver håret vara då? Och hur/var drar jag snyggast ihop det till en tofs utan att den står rakt ut? :D
Som sagt, urusel på att förstå beskrivningar :angel1:🙈
 
Hur pass långt behöver håret vara då? Och hur/var drar jag snyggast ihop det till en tofs utan att den står rakt ut? :D
Som sagt, urusel på att förstå beskrivningar :angel1:🙈
Om den är snedklippt till samma längd som resten kan du sätta den bakom örat och när det växer ut så kamma bak till en svans tillsammans med det andra.

1723739044319.png
 
Om den är snedklippt till samma längd som resten kan du sätta den bakom örat och när det växer ut så kamma bak till en svans tillsammans med det andra.

Visa bifogad fil 151437

Sätta bakom örat kommer tyvärr inte räcka till för att hålla det på plats. Men kanske det skulle funka med hjälp av en klämma eller två, utan att se allt för konstigt ut ?

Jag gillade frisyren i ditt nästa inlägg, den ska jag också ta med mig och visa, tack! :)
 
Sätta bakom örat kommer tyvärr inte räcka till för att hålla det på plats. Men kanske det skulle funka med hjälp av en klämma eller två, utan att se allt för konstigt ut ?

Jag gillade frisyren i ditt nästa inlägg, den ska jag också ta med mig och visa, tack! :)

Diadem kan du ju ta på vid behov, tycker det är smidigt och man kan till och med se lite prydlig ut med minimal insats 😄
 
Diadem kan du ju ta på vid behov, tycker det är smidigt och man kan till och med se lite prydlig ut med minimal insats 😄
Hmm, ja det skulle ju faktiskt kunna funka. Har inte haft en tanke på det. Senast jag hade diadem var nog i lägre tonåren, dvs i början på 90-talet :laugh:
 
Page som är lite kortare bak och längre fram är supersnyggt tycker jag. Det gör inget om håret växer lite, man har fortfarande kvar samma frisyr men med lite längre hår. Och så går det bra att t ex sätta upp håret i en tofs eller inbakade flätor.

Page.jpg
 
Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan.
Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte möjlighet att springa o klippa mig varannan månad. Dessutom har jag lite ”krav”.
Så har ni några förslag på en frisyr med typ kort hår som inte gör något att den växer ett halvår innan man klipper igen?
Och pga mitt arbete behöver jag kunna sätta upp håret om det är lite halvkort bara, jag kan inte ha så det hänger i ansikte/ögon.
Jag tycker jag passar bäst med någon typ av lugg men då får det vara en modell som är lätt för mig själv att hålla efter/kort.

Enkelt va? :D

Obs! Gärna förslag med bild då jag är urusel på att förstå beskrivningar. :)
Vad för typ av hår har du? Rakt? Lockigt?
Ansiktsform?
 
Page som är lite kortare bak och längre fram är supersnyggt tycker jag. Det gör inget om håret växer lite, man har fortfarande kvar samma frisyr men med lite längre hår. Och så går det bra att t ex sätta upp håret i en tofs eller inbakade flätor.

Visa bifogad fil 151472

Ja, nåt sånt är också snyggt. Vill ha kortare än på bilden, men man kan ju börja kortare klart. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 583
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
12 272
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 748
Kropp & Själ Ja, som trådrubriken säger, behöver jag lite inspiration. Har kort hår, men inte klippt det på ett tag så det är dags att klippa det...
Svar
19
· Visningar
12 518
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp