Förskoletips från erfarna bukare!

Sv: Förskoletips från erfarna bukare!

Jag som förälder förväntar mig att:

någon möter uppvid lämning, behöver inte vara vid ytterdörren men när man lämnar in att barnet blir sett och välkomnat direkt

om det är problem vid lämning med hängigt(alltså hänger på mig) o motsträvigt barn att en förskolelärare kommer fram till oss o hjälper till; tex kom nu det blir roligt o tar barnets hand o leder i väg

pärmarna som ska fyllas i fylls i (hos oss märkte jag vid lucia att de inte lagt in en teckning på två år:smirk:, hade jag vetat det hade jag sparat fler själv men har trott att de sparat eftersom de sagt att de ska det)

det finns en kommunikation med föräldrarna mer än lappar i kapprummet

att alla årskullar behandlas lika, så är det tyvärr inte hos oss. 03 fick gå till jumpasalen i två år o nu när dottern går på fem-års o är äldst får de fortfarande inte gå trots att det är "sista chansen", pga platsbrist:mad: Och då har jag ändå sagt i tre år att min unge också vill gå, att de kan gå varannan vecka. -Ja men vi kunde ju inte veta...:eek:

Som plus i kanten gör till brorsans sons dagis mycket foton,jag tror att det lämnar lite pengar till framkallning o de får tex teckningar barnen gjort tillsammans med ett foto när de ritade. För tre år sen sa jag detta på vårt dagis. "Vi fotar också!" Tjena,inte en bild har jag fått hem på tre år o då har jag ändå erbjudit mig att hjälpa till på olika sätt.

Så vad ska man säga, jag förväntar mig att man ska göra det man påstår att man ska göra, helt enkelt. Ursäkta romanen.
 
Sv: Förskoletips från erfarna bukare!

att alla årskullar behandlas lika, så är det tyvärr inte hos oss. 03 fick gå till jumpasalen i två år o nu när dottern går på fem-års o är äldst får de fortfarande inte gå trots att det är "sista chansen", pga platsbrist:mad: Och då har jag ändå sagt i tre år att min unge också vill gå, att de kan gå varannan vecka. -Ja men vi kunde ju inte veta...:eek:

Jag hänger inte med helt... Har den andra gruppen hela tiden fått gå eller är det en ny grupp din dotter är i och ingen grupp får gå? Jag som jobbar på en friskola utan egen gympasal vet hur det är att vara beroende av andra skolors gympasalar. Vi får sämsta tiderna, sagda förutsättningar kan ändras med kort varsel och mitt under verksamhetsår, etc. Vi kan därför inte alltid göra lika för alla årskullar som det varit förr men försöker få det att bli lika i slutändan. Men för det mesta fungerar det så som vi har tänkt oss det även om vi kan ha urusla tider...
 
Sv: Förskoletips från erfarna bukare!

sen tror jag inte som Snurrfian att det ännu kommer att gå mot mindre grupper och mat lagad på förskolan. Just nu går det i kommunen där jag arbetar åt bara större grupper och mindre personal och mat som lagas i större kök och som åker taxi till förskolorna, vilket jag tycker är jättetrist.

Med de nya EU-reglerna så är det inte troligt att matlagningen flyttas ut till förskolorna. Kökspersonalen ska ha en egen toalett, köket ska uppfylla nya krav etc. Det fungerar inte i de gamla lokaler som finns. Själv är jag jätteglad att vi slipper den f.d. kokerskans mat. Vi får jättefin och jättegod mat som kommer i matvagn!

Vi får nedragningar nästa år, så minskade barngrupper och mer personal blir det inte.
 
Sv: Förskoletips från erfarna bukare!

Hon kommer att få tillgång till gympasal i minst 10 år framöver när hon går skola. Annars kan ni kanske börja gymnatisk på kvällar eller helger?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 263
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 871
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 401
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 953
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Igelkott
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp