Förskoletips från erfarna bukare!

C

ChalleBalle

Eftersom första dagen på nya arbetat som förskolelärare närmar sig så är jag väldigt nyfiken på era erfarenheter om just förskolan.

Vad tycker ni att förskolan bör kunna erbjuda ditt barn?

Dela gärna med er av små tips och annat...

Kändes som ett bra sätt att förbereda sig på.. ;)
 
Sv: Förskoletips från erfarna bukare!

Menar du förskolan-"dagis" eller förskoleklass-"nollan"?

merman
 
Sv: Förskoletips från erfarna bukare!

Känner du int att du fått med dig lite från din utbildning?
 
Sv: Förskoletips från erfarna bukare!

Förskola torde betyda just det annars heter det förskoleklass eller dylikt.
 
Sv: Förskoletips från erfarna bukare!

TS kanske vill veta vad föräldrar har för förväntningar?
 
Sv: Förskoletips från erfarna bukare!

Ok får precisera mig lite mer..

Jag är utbildad lärare ålder 6-12 år och har fått arbete i förskolan (ålder 6-5). Detta känns bra och jag ser verkligen framemot att arbeta med dessa barn och ta del av den utveckling som är väldigt viktig att ha med sig för att på riktigt kunna första senare elever (anser jag). Att vara i förskolan ser jag inte som ett problem, har erfarenhet av små barn och har läst många kurser med fokus på yngre barn

DÄREMOT är jag väldigt intresserad av föräldrarnas åsikter, förväntningar och erfarenhet av just förskolan. På förskolan arbetar man så mycket mer med föräldrarna och därför vill jag veta vad föräldrar tycker..
 
Sv: Förskoletips från erfarna bukare!