förlossning

Sv: förlossning

Jag har gjort tre snitt, det första blev akut och var ingen trevlig upplevelse. Bemöttes väldigt dåligt vid ett igångsättningsförsök, de glömde bort oss ingen mat ingen koll bara ingenting.
När de väl började uppmärksamma oss, efter 12 timmar, så försvann hjärtljuden och jag var sövd innan jag ens fattade vad som var på gång. Då för 21 år sen fick man inte kliva upp på flera dagar och skulle ligga kvar i 10 dagar, dietkost i tre dagar, fick inte träffa bebisen förrän jag argumenterat stenhårt för att få ha bebis i min närhet.
Jag skrev ut mig själv efter 5 dagar. Hatade tiden på detta BB.
Vid barn nr 2 bestämde jag mig för planerat snitt och sövning, det var en helt annan upplevelse trots att det var första dagen med semesterschema för personalen. Var uppe efter 5 timmar och fick middag samma kväll, bebisen inne så mycket jag ville.
Jag åkte hem efter fyra dagar.
Det tredje snittet på samma BB och mitt i sommaren, bebis låg och tryckte på lungorna så jag hade konstant lunginflammation i flera månader trots penicillinkur efter penicillinkur.
Snittades då i v 36 och fick inte sövas pga lungorna.
Ryggbedövning och allt gick bra till efteråt då jag frös så de satte grindar på sängen:) fick uppvärmt dropp och placerades i ett jättevarmt rum.
Mådde mycket sämre efter ryggbedövningen än sövning men det kan ju ha berott på att kroppen var sliten och trött.
Det var en häftig upplevelse när de lyfte ut bebisen och lungorna plötsligt blev dubbelt så stora.
Efter två veckor är man rätt skaplig men häftiga rörelser där man sträcker på sig eller lyfter är inte sååå roliga.
Jag kan tänka mig att man i det stora hela är betydligt fräschare efter en normal förlossning. Man blir trots allt rätt mör när de varit och karvat i en.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: julgrisen
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 333
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 763
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 968
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp