Förhållandetråden

Men snälla nån ÄNTLIGEN! Han föreslog att vi skulle träffa varandras barn! Bara ett år och två månader sen vi började träffas och har haft det helt jäkla magiskt tillsammans sen dess... men vem räknar. :cautious::angel::bump::banana:

Much happ, very yay! :heart
Vad kul! Och extra superroligt att det kom från honom. Om du liknar mig så kan jag bara föreställa mig tålamodet som måste ha krävts för att låta initiativet hänga i luften tills han tog det. 🙄 Men så mycket mer värt när det nu hände!
 
Vad kul! Och extra superroligt att det kom från honom. Om du liknar mig så kan jag bara föreställa mig tålamodet som måste ha krävts för att låta initiativet hänga i luften tills han tog det. 🙄 Men så mycket mer värt när det nu hände!
Haha alltså bara förstå hur många triljoner gånger jag bitit mig i tummen för att låta bli att skriva det 😬🙄 kan ev också ha föreslagit det själv tidigare samt skapat stor konflikt à la "du förtjänar inte mig! *smäll i dörren och dramatisk sorti*" när han inte var på samma plats känslomässigt 🙈😅 Så ja, detta känns så fint ❤️
 
Jag fick träffa min pojkväns barn redan efter 1-2månader. Vi hade funderingar om just hur man skulle introducera barnen, när osv. För man vill inte vara tillsammans länge och sen funkar det inte med barnen. Då kändes det bättre att träffa alla först och eventuellt ha avslutat det om personkemin inte stämde överens med barnen.
Som tur var så har det funkar himla bra med allting ♥️
 
Jag flyttar över från dejtingtråden :heart
Jag har ett dilemma iom att jag nu står här med en pojkvän 😄

Vi har bara setts i 2 veckor, men båda två är helt nerkärade och för mig känns det här som en möjlighet till "för alltid". Samtidigt är jag så pass luttrad att jag vet att tidiga känslor kan lura en.
Men jag är ändå snart 40, så jag vet att det här inte är en typ "tonårscrush"...
Han har träffat min dotter och kommer träffa min mamma på fredag.

Men;
Jag är bjuden på bröllop den 14/9 till en nära vän. Osa är på söndag, jag har redan osat att jag kommer själv, det gjorde jag innan jag träffade M.
Jag tycker att det känns osäkert att bjuda med M på bröllopet när vi nu setts så kort tid, men om en månad till tror jag att jag verkligen vill ha honom med mig.
Hur ska jag göra? Jag kommer ha roligt på bröllopet även om han inte är med, men det skulle också kännas väldigt fint att få presentera honom för min vänner där. Jag skulle absolut fråga min vän som gifter sig hur han känner, men tror att han skulle säga att M är välkommen.
Hjälp! :p
 
Jag flyttar över från dejtingtråden :heart
Jag har ett dilemma iom att jag nu står här med en pojkvän 😄

Vi har bara setts i 2 veckor, men båda två är helt nerkärade och för mig känns det här som en möjlighet till "för alltid". Samtidigt är jag så pass luttrad att jag vet att tidiga känslor kan lura en.
Men jag är ändå snart 40, så jag vet att det här inte är en typ "tonårscrush"...
Han har träffat min dotter och kommer träffa min mamma på fredag.

Men;
Jag är bjuden på bröllop den 14/9 till en nära vän. Osa är på söndag, jag har redan osat att jag kommer själv, det gjorde jag innan jag träffade M.
Jag tycker att det känns osäkert att bjuda med M på bröllopet när vi nu setts så kort tid, men om en månad till tror jag att jag verkligen vill ha honom med mig.
Hur ska jag göra? Jag kommer ha roligt på bröllopet även om han inte är med, men det skulle också kännas väldigt fint att få presentera honom för min vänner där. Jag skulle absolut fråga min vän som gifter sig hur han känner, men tror att han skulle säga att M är välkommen.
Hjälp! :p
Lev livet, ta med pojkvännen! 😀
 
Jag flyttar över från dejtingtråden :heart
Jag har ett dilemma iom att jag nu står här med en pojkvän 😄

Vi har bara setts i 2 veckor, men båda två är helt nerkärade och för mig känns det här som en möjlighet till "för alltid". Samtidigt är jag så pass luttrad att jag vet att tidiga känslor kan lura en.
Men jag är ändå snart 40, så jag vet att det här inte är en typ "tonårscrush"...
Han har träffat min dotter och kommer träffa min mamma på fredag.

Men;
Jag är bjuden på bröllop den 14/9 till en nära vän. Osa är på söndag, jag har redan osat att jag kommer själv, det gjorde jag innan jag träffade M.
Jag tycker att det känns osäkert att bjuda med M på bröllopet när vi nu setts så kort tid, men om en månad till tror jag att jag verkligen vill ha honom med mig.
Hur ska jag göra? Jag kommer ha roligt på bröllopet även om han inte är med, men det skulle också kännas väldigt fint att få presentera honom för min vänner där. Jag skulle absolut fråga min vän som gifter sig hur han känner, men tror att han skulle säga att M är välkommen.
Hjälp! :p
Jag skulle tycka att det mest verkar onödigt att ta med en så ny pojkvän. Jag hade inte velat följa med själv som flickvän (tantvän) på de premisserna.
 
@Palermo Vilka premisser är det som gör att du inte hade velat följa med? (Genuint intresserad)
Jag tycker inte att den där extra familjen som tenderar att hänga ihop med en ny kärlek, riktigt är poängen med förhållanden. Jag avvaktar gärna med den sortens plikter (som jag upplever det som) så länge som möjligt.

Och jag ser nog nya relationer som mer av mitt privatliv, och ser ingen anledning att blanda in den övriga familjen det typ första jag gör.

Om jag hade varit bruden i ditt exempel, hade GIVETVIS din nya varit välkommen om ni ville det! Fattas bara!
 
@Palermo Vilka premisser är det som gör att du inte hade velat följa med? (Genuint intresserad)
Jag hade också tyckt det var för tidigt men jag tycker främst att ett bröllop är en för stor tillställning för att introducera/bli introducerad. Framförallt bli introducerad tror jag. Blir för uppstyrt och stort och för många på en gång. Men jag tycker ju typ Ica-kön är lagom tillfälle att börja med. Då kan man presentera sig, tjenixa och sen åka därifrån.
 
Daniel har helt flyttat in hos mig nu. Fast bara med kläder och lite bra att ha saker...

Jag har liksom inte plats för alla hans saker och då han är såpass mycket större än mig så blir det riktigt påtaligt.

Fått flytta om bland lampor för han slår i dem mm :rofl:

Han står inte skriven här då han fortfarande äger 2 hus men när de är uppklarade kommer han skriva sig här och vi får fundera på hur vi gör med mitt hus.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 332
Senast: Ajda
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 643
Senast: gullviva
·
Mat Paprikasäsong! Sakta men säkert mognar paprikan ute i växthuset. Jag vill göra något kul med dem, inte bara klassikerna ajvar och...
Svar
19
· Visningar
791
Senast: magnus242
·
Relationer Efter att jag gifte mig har folk grattat och kommit med några relationsråd, har varit kul att höra från dem som varit gifta länge tycker...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
9 130
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp