Före och efter fölpälsen

@thoora @Cornelia @MissFideli : så, har suttit och läst på om färger och ni har nog rätt även om jag tycker det är lite konstigt att man då inte såg som föl att stoet var svart och inte brunt :) Så min häst kan alltså vara homozygot för svart istället för heterozygot som jag alltid trott
 
@thoora @Cornelia @MissFideli : så, har suttit och läst på om färger och ni har nog rätt även om jag tycker det är lite konstigt att man då inte såg som föl att stoet var svart och inte brunt :) Så min häst kan alltså vara homozygot för svart istället för heterozygot som jag alltid trott

Nedröstad ;) Det är vanligt att svarta hästar är felreggade, så jag är inte förvånad.
 
Lånar tråden lite ang svarta hästar.
Mitt sto är konstaterad svart, såhär ser hon ut :)

135843_4492994838254_1212054949_o.jpg


1398149_10202072954360682_639704104_o.jpg


857296_10200327523205994_317159666_o.jpg
 
Vad roligt med alla bilder :)
Insåg efter att jag postat att rubriken blev lite konstig och kanske borde ha varit "Med och utan fölpäls" istället, men moderatorn lyckades inte ändra rubriken så jag hoppades att alla förstod vad jag menade i alla fall ;)
 
@thoora @Cornelia @MissFideli : så, har suttit och läst på om färger och ni har nog rätt även om jag tycker det är lite konstigt att man då inte såg som föl att stoet var svart och inte brunt :) Så min häst kan alltså vara homozygot för svart istället för heterozygot som jag alltid trott

Nu vet jag inte riktigt hur du menar, en häst kan vara svart till färgen och vara både hetero- och homozygot för anlaget. Det vet du inte om du inte har DNA-testat henne. Teoretiskt är det fullt möjligt att hon är heterozygot i alla fall, eftersom hennes mamma har ett fuxanlag.
 

Liknande trådar

Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 413
Senast: L(i)FE
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 602
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
25
· Visningar
2 545
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp