föräldrakooperativ

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
Emma ska ju börja på dagis eller dagmamma till hösten och eftersom dagmamman här i byn slutar så ringde vi rektorn för att höra om det skulle börja någon ny här i närheten... det skulle det inte men han och maken började prata och det visade sig att det fanns ett tomt hus mittemot skolan (där Robin går) som rektorn hade försökt få igång ett dagis i... och så sa han lite skämtsamt att C. kanske skulle starta ett... men det är ju inte så dum ide egentligen... vi har ju inte lust att driva ett dagis själva, men att starta att föräldrakoopertiv vore ju en ide...

vi har alltså haft Robin på ett föräldrakoooperativ där vi bodde förut, så vi har lite erfarenhet i alla fall, ett par väldigt goda vänner till oss startade föräldrakoopertiv där dom bor (så vi kan få hur mycket tips och goda råd därifrån) det finns för få barnomsorsplatser i komunen och speciellt här "ute på landet", lokal finns, rektorn är positiv... ja vi tände rejält på iden... men det måste ju finnas någon "handbok" i hur man gör... ja man startar en ekonomisk förening så mycket vet jag... men sen då??? någon som vet?
 
Sv: föräldrakooperativ

I västmanland har du gratis rådgivning i ämnet här http://www.coompanion.se/

Men fundera på om du ska starta ett dagis med nyskapande jämställdhetsprofil eller ngt lika "klyschigt" - det kan finnas EU-bidrag att hämta i kooperativprojekt!
 
Sv: föräldrakooperativ

tack - det visade sig att maken mycket väl visste vem en av kontaktpersonerna var... perfekt... tänk OM det faktiskt kommer att finnas ett vettigt barnomsorgsalternativt lite närmre oss... :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 131
Senast: ako
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 476
Senast: Cilva
·
Övr. Hund Då det inte blev någon valp till mig i den tänka kullen fick jag i stället köpa en 18-månaders-tik från uppfödaren. Hade redan innan...
Svar
12
· Visningar
2 440
Senast: Silver Girl
·
Kropp & Själ Bästa Buke! Jag skulle behöva er hjälp att få lite klarhet i vad det är som händer i mitt huvud. Jag skapade ett anonymt konto då jag...
2
Svar
33
· Visningar
5 962
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp