För tidig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sastra

Trådstartare
En vän till mig som var planerad att föda i dec/jan-skiftet ringde mig i veckan och talade om att hon blivit mamma :crazy: Lille knyttet mår såvitt jag förstår efter omständigheterna ganska bra och det gör nog mamman också när hon har fått "landa" lite. Nu hoppas jag så klart att de får komma hem snart och undrar vad som kan vara välkommet att få i present när man har en mycket, mycket liten bebis. Funderade på något klädesplagg då de ju säkert inte köpt så små storlekar. Mamman har just fyllt år också så tips på vad man skulle kunna tänkas vilja ha till sig själv när man just väldigt hastigt blivit mamma mottages också tacksamt. :)
 
Sv: För tidig.

kläder lär dom få i massor redan, vad sägs om en tidningsprenumeration eller "spa-kitt" för mamman?

Det går bra för lilla bebisen garanterat, den är ju ändå inte så mkt för tidigt :)
 
Sv: För tidig.

Min andra är född för tidigt och jag måste säga att det var en märklig upplevelse, omgivningen verkar inte ha fattat någonting förrän vi kom hem. I alla fall var det ingen som låtsades om honom :crazy: Om det är likadant för din kompis så blir de säkert glada för saker som "vanligt" folk får på bb eller vid hemkomst. Typ nallebjörnar och kläder. Det berer ju på hur liten din kompis nyfödda är, men när min lille föddes var det rätt svårt att få tag i så små kläder. På kedjorna börjar ju storlekarna på 56 :eek:

Och så måste jag tipsa om en fantastiskt webbplats för alla frågor och funderingar man kan få efter att ha fått för tidigt: http://www.kanalen.org/vitidiga/
 
Sv: För tidig.

Den ska jag tipsa henne om! :bow:
Ska ringa och höra hur det går för dem nu!
Vill absolut inte att hon ska känna sig bortglömd, det blir nog lätt så nu när de är så längt bort. Hoppas att de får komma hem snart!
 
Senast ändrad:
Sv: För tidig.

Lite ompyssling är ju aldrig fel! :) Hon kan få skämma bort sig lite så kan jag vara barnvakt (läs: stjäla bebis) en stund! ;)
 
Sv: För tidig.

Varför inte en Jättesöt prematurbody

Annars är mitt stående tips som borde vara ännu mer lämpligt till en för tidigt född: Bärsjal. En elastisk bärsjal kan man köpa för omkring 400:- och det är jättemysigt att bära baby med.
Läs gärna om det i forumet på www.sjalbarn.se
Något att dela på flera om det känns som för mycket pengar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 545
Senast: Modest
·
Hundavel & Ras Planerar att köpa ett till hund förmodligen till nästa år, under vår/sommaren(mest för att slippa rumsrenhets träningen under...
Svar
8
· Visningar
1 539
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 307
Senast: AlmostEasy
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 026
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp