För mycket Utrillo

H

Helan

Jag har ett sto som är e.Opius-Adept
Adept har Utrillo som morfar.
Opius har Utrillo som mormors-morfar.

Om jag betäcker henne, kan det över huvud taget vara någon med Utrillo i stamtavlan?

Jag var lite intresserad av exv Biggles som har Utrillo i 4 led både på mammans och pappans sida.
Annars var Maraton intressant, men han har ju Utrillo som pappa.
Hur mycket Utrillo kan man godta?
 
Sv: För mycket Utrillo

Frågan är ju; Vad tycker DU är "farligt" med Utrillo eftersom du inte vill ha mer av honom i stamtavlan? Hur många % blir det egentligen i avkomman när han ligger så pass långt bak? Hur stor roll spelar det för dig?
 
Sv: För mycket Utrillo

Frågan är ju; Vad tycker DU är "farligt" med Utrillo eftersom du inte vill ha mer av honom i stamtavlan? Hur många % blir det egentligen i avkomman när han ligger så pass långt bak? Hur stor roll spelar det för dig?

Jag tycker inte något är farligt med Utrillo, men jag kan inget om linjeavel eller liknande, så jag vet inte hur mycket en hingst får återkomma i en stamtavla för att det ska vara bra/vettigt. Så det är därför jag frågar.:crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänker att jag ska DNA-testa mig. Främst är jag nog intresserad av släktforskning och att hitta levande släktingar i både USA och...
2
Svar
33
· Visningar
3 630
Senast: Pudlan
·
Avel Hejsan! Såg en annons på ett sto jag blev lite intresserad av, men har en fråga ang. stammen. Den står som SWB på blup och så, men såg...
Svar
11
· Visningar
1 169
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 727
Senast: Görel
·
Avel Något kryptisk rubrik kanske, men frågan dök upp i mitt huvud när jag tittade på stamtavlan på en häst som var e Maraton 600-Utrillo...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp